هنرمندی که آثارش به سان فرانسیسکو رسید
هنرمندی که آثارش به سان فرانسیسکو رسید
محمودآبادآنلاین: حسین تمجیدی هنرمند محمودآبادی که متولد سال 1350 می باشد و سه دهه از زندگیش را در محمودآباد سپری کرد و به تدریس هنر در مدارس محمودآباد پرداخت.

محمودآبادآنلاین: حسین تمجیدی هنرمند محمودآبادی که متولد سال ۱۳۵۰ می باشد و سه دهه از زندگیش را در محمودآباد سپری کرد و به تدریس هنر در مدارس محمودآباد پرداخت.

این هنرمند دارای مدرک لیسانس نقاشی است و  به مدت ۳۰ سال  به آموزش در این رشته مشغول بوده است.

از حسین تمجیدی تاکنون  ۷ نمایشگاه انفردی در تهران و بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی در استان های مختلف کشور و همچنین چهار نمایشگاه در  کشورهای فرانسه، اتریش، ترکیه و آمریکا از آثار این هنرمند برپا شده است.

در تازه ترین اتفاق آثار این نقاش در نمایشگاه هنری سانفرانسیسکو ( Art Market San Francisco) که یکی از بزرگترین رویدادهای هنری این شهر در کرانه غربی آمریکا است به نمایش در آمده است .

آثاری که از  حسین تمجیدی در دهمین نمایشگاه هنری سانفرانسیسکو به نمایش گذاشته شده از مجموعه «رنگین‌کمانی برابر دیگری» است که هنرمند آنها را متاثر از دوران کرونا دانسته و تلاش کرده است در آثار خود  «صلح با خود و جهان پیرامون» را نمایش دهد.

به زعم او نقاشی و فلسفه همیشه روبروی هم ایستاده‌اند؛  او نقاشی را یک پاسخ عمیق برای سوالات بسیار ساده می داند که بر عکس فلسفه جوابی ساده به پرسش‌های بسیار عمیق  است.

به گفته این هنرمند «نقاشی  ماهیتی زیستی عجیبی دارد و نزدیک به سه دهه طول کشید تا زبان نقاشانه آرام‌بخشی برای خودم  پیدا کنم.
این زبان از راه نامه‌نگاری با تاریخ هنر شروع شد. هنوز هم با خیلی از آنها مثل سای تامبلی یا الزورث کلی مکاتبات ذهنی دارم. هر کدام از این آدمها بخشی از خاطرات من روی بوم را پدید آورده اند. آنها سبب دلگرمی من به کنش نقاشانه بوده اند.همیشه فکر کردم اگر آنها در یأس کامل ادامه داده اند من هم قاعدتا میتوانم.
نقاشیهای من پس از من نامه هایی هستند به یک دوران دیگر . برای آدمهایی که قرارست دلشان به نقاشی کردن گرم بماند.اگر من توانستم ادامه بدهم حتما آنها هم خواهند توانست. این همه آن چیزی است که من از تاریخ هنر میدانم.»

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش 《شنبه موفقیت ها》 را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین