شفافیت آراء از مطالبات عمومی جامعه است
شفافیت آراء از مطالبات عمومی جامعه است
محمودآباد آنلاین / حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود طی سخنانی در خطبه های نمازجمعه ۱۷ بهمن ماه که بصورت مجازی نشر داده شده است گفت: انتظارات ما نسبت به مجلس انقلابی بیش از اینها بود؛ شفایت آراء از مطالبات عمومی جامعه بوده و می باشد ولی متاسفانه رای نیاوردن آن، باعث بدبینی جامعه می شود.

فراز کامل سخنان مهدی تقی‌زاده خطیب جمعه سرخ‌رود در خطبه مجازی مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ که توسط ستاد برگزاری نمازجمعه شهر سرخ‌رود منتشر شده است به شرح ذیل می‌باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

در بیان سلسله مباحث تقوا امروز گذری داریم در اثر بخشی تقوا بر اساس سبک زندگی دینی که با چیدمان و معماری قرآنی و دستورات توحیدی حق تعالی شکل خواهد گرفت

همانگونه که عرض شد یکی از مسیرهای رسیدن به تقوای الهی کسب سبک زندگی دینی بر اساس علوم و معارف قرانی می باشد و یکی از مهمترین مسأله قرآن تعریف انسان با تمام حقایق و ویژگی‌هایش است انچنان که خداوند انسان را آفریده و تعریف و نگاه دقیقی از ذات انسان در قرآن ارائه داده است. ما تمام ذات خود را نمی‌دانیم اما خداوند در قرآن کریم هدف و ذات انسان را بیان می‌کند و در قرآن مبدا و معاد اهمیت ویژه‌ای دارد. در هیچ مذهبی این چنین نمی‌بینیم که برای مبدا و معاد و شخصیت انسان آیات و روایاتی ارزشمند تبیین شده باشد.

برای بررسی این که چگونه می‌توانیم از قرآن در زندگی خود بهره ببریم باید تک تک آیات را تفسیر و بررسی کنیم. خداوند برای انسان غیر از ظرفیت ظاهری، ظرفیت باطنی نیز در نظر گرفته است و در باطن حیات، قلب و روح انسان اهمیت ویژه‌ای دارد.

خداوند برای درون انسان قوایی قرار داده است. امور معنوی همچون عالم ملکوت را به نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) نشان داده است و ملکوت عالم در دست خداوند است. همچنین خداوند از مفاهیمی همچون لفظ غیب استفاده می‌کند و این غیب با قوای باطنی انسان درک می‌شود. این یکی از مواردی است که در آیات قرآنی وجود دارد و می‌تواند در پیشبرد زندگی انسان به سمت تعالی مفید باشد چرا که با تدبر در این آیات متوجه می‌شویم که عالم فقط به جسم انسان محدود نمی‌شود.

مساله لقاء الله یکی از مسائلی است که باید از قرآن فرا بگیریم و بدانیم که انسان در نهایت به سوی خداوند باز می‌گردد.

در کتاب مقدس نهج البلاغه، حضرت امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند: ” که من با چشم قلب خداوند را شناختم. ”

همانگونه که می دانیم تمام موجودات بُعد مادی را دارند اما بُعد معنوی است که انسان را از سایر موجودات جدا می‌کند. قوای جسمی در انسان و حیوان وجود دارد اما قوای درونی چیزی است که انسان با باطن خود آن را دریافت می‌کند.

این که ما چگونه می‌توانیم قرآن را در سبک زندگی خود ساری و جاری است مطلبی است که خداوند آن را برای ما مشخص کرده است. در سوره «یاسین» راه رسیدن به عبودیت و بندگی برای انسان مشخص شده است و اساس خلقت انسان برای این است که عدل در جهان مهیا شود. سبک زندگی قرآنی متفاوت از زندگی غربی و مادی است. در سبک زندگی قرآنی یعنی انسان خود برای جامعه و رشد و تعالی حرکت کند.

حال اینکه از سبک زندگی قرانی چگونه می توانین مفاهیم قرانی را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده بکنیم باید گفت: سبک زندگی قرآنی یعنی زمانی همچون مراسم اربعین که مردم بدون هیچ نظارتی و فقط برای خداوند به میدان می‌آیند. در زندگی اسلامی و دینی، عشق و محبت انسان‌ها از درون زیاد می‌شود و با تقوا رفتارها کنترل می‌شود. اگر بشر این را بفهمند و به سمت آن حرکت کند یعنی این که توانسته مفاهیم قرآن را برای زندگی خود انتخاب کند.

 

قران پژوهان عزیز و ارزشمند خداوند متعال در قرآن کریم نمی‌گوید نماز بخوانید بلکه می‌فرماید اقامه نماز کنید، نمی‌گوید قرائت قرآن کنید بلکه می‌فرماید تدبر در قرآن داشته باشید. این که زندگی ما غربی باشد و نماز بخوانیم این اقامه نماز نیست؛ نماز به پا داشتن و اقامه آن یعنی علاوه بر اینکه در ظاهر نماز را می‌خوانیم باید رذائل اخلاقی همچون حسادت، غیبت، تکبر، فساد و فحشاء و منکر و … را از زندگی خود دور کنیم. ما باید در سبک زندگی اسلامی بدانیم که بندگی چیست و بر اساس آن زندگی کنیم. در تدبر و فهم آیات قرآنی انسان برای زندگی باید دلیل ترک گناه را بداند و پس از آن با عزم راسخ از غفلت تهی شود به سمت ترک گناه حرکت کند. رذائل اخلاقی همچون غرور، خصاصت، حرص، طمع و … که در آیات قرآنی برای انسان آمده است باید شناخته شود و با تدبر در آیات قرآنی باید در صدد از بین بردن آنها باشیم.

و اما مسائل سیاسی این هفته که ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به عرض شما سروران گرانقدر خواهیم رساند

 

۱⃣-در ایام الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم.بر اساس آیه ۵ سوره مبارکه ابراهیم علیه السلام که می فرماید:

(و ذکرهم بایام الله)،این ایام را که یقیانا از ایام الله محسوب می شود را گرامی می داریم.

انقلاب اسلامی که تاریخ را به گونه ای دیگر رقم زد،پادشاهی ۲۵۰۰ ساله را کنار زد،حکومت وابسته و دیکتاتور که بقایش در گرو حمایت مستکبرین عالم بود را ساقط کرد و بدون وابستگی به ابرقدرت های شرق و غرب پیروز شد.

این سنت الهیست که اگر برای خدا قیام کنید و به او توکل کنید،قطعا پیروز خواهید شد.

و ما در این ۴۲ سال هر جا انقلابی عمل کردیم و توکلمان به خدا بود و به جوانان و مردم خود تکیه کردیم،این سنت الهی را به وضوح دیدیم.

پیروزی ها و پیشرفت های بزرگ در عرصه های مختلف،از جمله دفاع مقدس که یک جنگ جهانی بود،عرصه های علمی از جمله پزشکی و نانو،در زمینه نظامی و موشکی که حتی دشمن خیال تجاوز را از ذهن خود خارج کرده است،در عرصه های مختلف سازندگی و …

اینها همه ثمره انقلاب که همان توکل بر خدا و اعتماد به ملت در زیر سایه ی استوانه ای به نام ولایت فقیه است.

اما هر کجا از اصول انقلاب و سنت های الهی فاصله گرفتیم،به همان میزان ضربه خوردیم و عقب ماندیم، و نمونه بارز آن همین برجامیست که مانند گوشت قربانی،اعضای آن و امریکا که از آن خارج شده،انجام آن را به هم پاس می دهند.

رویش های انقلاب را ببینید،که می شود حاج قاسم،شهید فخری زاده،شهدای دفاع مقدس،شهدای هسته ای،هزاران جوان و نخبه علمی،که دشمن تحمل دیدن آنها را ندارد.

اما از ان طرف مزدوران غرب زده،که تا وقتی در داخل هستند برای اجانب خوش رقصی می کنند و بعد از خروج از کشور تبدیل می شوند به اپوزیسیون!!

امروز زنده نگه داشتن ایام دهه فجر و تبیین مبانی اصیل و به دور از انحراف و تحربف آن یعنی ارج نهادن به امام عزیز و شهدای والا مقام.

همه ما در مقابل انقلاب و خون شهدا مسئولیم و باید این مسئولیت را در حد توان به انجام برسانیم.

 

۲️⃣-در هفته ای که گذشت رهبر معظم و مکرم انقلاب حضرت امام خامنه ای بیاناتی را به مناسب میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ارائه فرمودند.

ایشان نگاه اسلام به زن را افتخار آمیز دانستند،این تفکر و نگاه، مقابل نگاه غرب به زن است.

ایشان با اشاره به اینکه در هیچ دوره ای از تاریخ ایران،تا این میزان زن تحصیل کرده و فعال در حوزه های مختلف نداشتیم،که از نتایج انقلاب اسلامی است.

ایشان همچنین به نقش مادری و همسری و همچنین مسئله فرزند اوری اشاره کردند،که البته دستگاهای تبلیغاتی غرب و برخی غرب زده ها در تلاش برای کم رنگ کردن و یا حذف آن هستند.

ایشان ضمن تاکید بر ادب اسلامی فرمودند بد زبانی و بدگویی در جامعه باید حذف شود.

البته ناگفته نماند که یکی از بانیان اصلی این فرهنگ، خود بعضی از مسئولان می باشند توهین های متعدد به منتقدین و دلسوزان نموده و می نمایند که نمونه بارز آن ادبیات منقلیست که ایشان سابقا استفاده کردند.

 

۳️⃣یکی از موضوعات و مطالبات مردم عزیز از مسئولان جامعه ما حل مشکلات اقتصادی جامعه و خروج کشور از این تورم سرسام آور و نابسامانی ها به جای فرافکنی می باشد!

بعضی از مسئولان دوباره دست به فرافکنی زدند و می گویند به علت موضوع پهنای باند اینترنت، اقای جهرمی را احضار نموده اند و گفته اند که به جای وزیر ارتباطات، ایشان را احضار کنند.

اولا آدرس غلط به مردم ندهید، وزیر به خاطر پهنای باند احضار نشدند!!

ایشان به خاطر ترک فعل های متعدد، علی الخصوص، عدم ایجاد شبکه ملی اطلاعات که تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز بوده و همچنین امنیت فضای مجازی، که تهدید جدی برای فرهنگ و اعتقادات جامعه است احضار شدند.

اما اگر قرار بر احضار باشد،که یک طومار بلند و بالایی از اتهامات در کارنامه خود دارید.

از وضعیت اسفبار اقتصاد و اشتغال و مسکن و تولید وگرانی و ارز گرفته تا مدیریت تحریک آمیز که باعث اغتشاشات سال های ۹۶ و ۹۸ شد.

و بسیاری از موارد دیگر، که خارج از حوصله است.

-و از مواردی که ایشان به آن اشاره کردند،تحریف کلام حضرت امام در مورد مجانی کردن آب و برق بود.

اگر شخص عوام این حرف را بزند،خرده ای نیست.اما شما که در انقلاب بودید چرا این حرف را می زنید؟!

از طرفی اگاه باشید مشارکت مردم در انتخابات ارتباط مستقیم با عملکرد شما در دولت دارد،که با سوء مدیریت، بسیاری از امیدها را تبدیل به یاس کردید.

هیچ ارگان و قوه ای با شما قهر نیست،

در عوض شمایید که تحمل رای مخالف و انتقاد را ندارید،و حتی برای دفاع از بودجه مبهم خود، به مجلس نرفتید.

و از طرفی تا شخصی بر خلاف میلتان حرف می زند،به سرعت او را حذف می کنید،از رئیس صدا و سیما گرفته تا حذف منتقدین در شورای عالی انقلاب فرهنگی.

این دست پیش گرفتن ها دیگر نخ نما شده،و بهتر است به جای موج سواری روی افکار عمومی به وظایف قانونی خود که بخشی از آن اجرای مصوبات مجلس است،عمل کنید.

 

۴️⃣انتظارات ما نسبت به مجلس انقلابی بیش از اینها بود. شفایت آراء از مطالبات عمومی جامعه بوده و می باشد ولی متاسفانه رای نیاوردن آن، باعث بدبینی جامعه می شود.

یا پسوند مجلس انقلابی را از روی خود بردارید، یا به معنای واقعی کلمه انقلابی عمل کنید.

موکدا از این تریبون که صدای بخش بزرگی از جامعه عزیزمان هست می گویم که می خواهیم این‌مصوبه را دوباره به جریان بیفتد و از طرفی کش و مکش های بین دولت و مجلس در مورد بودجه خاتمه یابد تا خدایی ناکرده در این بین مردم ضرر نکنند و از طرفی هم آن زالو صفتان جامعه که از رانت برخوردارند از این خلا استفاده نکنند و جامعه را به التهاب نکشانند

 

۵️⃣دیگر مباحثی که در این هفته می بایست با غرور و افتخار هر چه تمام بدان پرداخت موضوع تولید واکسن توسط جوانان عزیز و انقلابی مان می باشد. بالواقع باید گفت افتخار می کنیم به وجود این جوانان دانشمند عزیزمان که با ساخت واکسن کرونا حتی بر ویروس انگلیسی آن فائق آمدند.این نشان از توانمندی و همت بلند جوانان ما دارد که مشکل آنها عدم اعتماد و حمایت بخشی از بدنه دولت است تقاضا می کنیم این مسئله واکسن را هر چه زودتر به سرانجام برسانند،تا ملت و کشور بیش از این داغ عزیزانشان را نبینند.

 

۶️⃣در موضوع برجام به خاطر دیپلماسی و پالس ها ی ضعیف،طلبکار هم شدیم.

می بینید که مقامات جدید آمریکا، می گویند که؛ ایران باید اول به تعهدات خود عمل کند و بالاتر از این بعضی از مقامات اروپایی گفته اند که دولت سعودی هم باید در دور جدید مذاکرات و به عبارتی برجام جدید حاضر باشد.

آن روز که ما می گفتیم،سیاست دولت جدید آمریکا،با دولت های قبلی در قبال ایران تفاوتی ندارد،بعضی بر ما خورده می گرفتند.

تا کی می خواهید به این خفت ادامه بدهید؟!

این همه عهد شکنی از طرف های برجام و انجام یک طرفه آن توسط ایران کافی نبود که حالا ما باید اراجیف جدید غربی ها و مزدوران آن را تحمل کنیم.

بر اساس تجربه و تاریخ می گوییم،که مذاکرات و در راس آن برجام هیچ عایدی برای ما نخواهد داشت.

این اقتدار و خودکفاییست که باعث پیشرفت و سربلندی ایران خواهد شد.

  • نویسنده : امیر عباس رضاپور