فعالان فضای مجازی عدالت و انصاف را در انتقاد رعایت کنند / خیانت برخی افراد در عدم توسعه فرودگاه بیشه‌کلا / به طرح صیانت فضای مجازی رای مثبت ندادم
فعالان فضای مجازی عدالت و انصاف را در انتقاد رعایت کنند / خیانت برخی افراد در عدم توسعه فرودگاه بیشه‌کلا / به طرح صیانت فضای مجازی رای مثبت ندادم
محمودآباد آنلاین: نشست خبری ولی‌الله فرزانه نماینده مردم شهرستان های محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، با خبرنگاران و اصحاب رسانه محمودآباد، شامگاه امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرزانه در این نشست خبری ضمن عرض تسلیت ایام محرم و سوگواری امام حسین(ع)، روشنگری و مطالبه‌گری را از برجسته ترین نقش های خبرنگاران برشمرد و گفت: یکی از شیوه های رهبری امام حسی(ع) هم همین روشنگری و تمام سعی و تلاش ایشان در افزایش بصیرت و آگاهی مردم بوده و این آگاهی و بصیرت دهی مردم فصل مشترک بین نهضت حسینی و نهضت خمینی است.

 

وی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی جوری به فضایی آلوده تبدیل شده، از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی خواست انصاف و عدالت را در انتقاد کردن رعایت کنند و افزود: برخی ها از روی غرض و باج‌خواهی در فضای مجازی دست به تخریب می‌زنند.

 

او خبرنگاران را در پیشانی جامعه برشمرد و گفت: بعضی ها اصرار دارند تا کار هایی که انجام می‌شود را کمرنگ جلوه دهند.

 

فرزانه با بیان اینکه برخی مدیران اجرایی از نماینده ها کار می کشند، اظهار کرد: هر چه مدیران اجرایی فعال‌تر و قوی تری ظاهر شوند، نماینده بهتر کار می‌کند و موفق‌تر عمل خواهد کرد.

 

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احضار وزیر نیرو به مجلس و اظهارات وی مبنی بر افزایش زیاد حجم مصرفی برق نسبت به تولید آن، گفت: با توجه به مصرف زیاد و حجم کم تولید برق نسبت به مصرف، با بحران برق رو به رو هستیم.

 

وی اضافه کرد: قطعی های برق اصلا دست شهرستان نیست و مدیر اداره نقشی در آن ندارد. بخشی از مشکل قطعی آب و گل آلود شدن آن پس از وصل مخصوصا در سرخ‌رود تحت تأثیر قطعی برق قرار گرفت.

 

ولی‌الله فرزانه تصریح کرد: در فصل برداشت برنج هستیم، برنج ها بعد از برداشت در این روزها باید ۷۲ ساعت در فر باشد تا به نیم دانه تبدیل نشود، این موضوع در مجلس مطرح شد، با صحبت هایی که با وزیر نیرو صورت گرفت قرار بر این شد که سهم مازندران از دریافتی برق افزایش داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ خودشان باید نیروگاه داشته باشند و از برق مصرفی مردم استفاده نکنند.

 

فرزانه با بیان اینکه کلنگ نیروگاه معلم کلا زود زده شد، افزود: اگر این نیروگاه احداث شود برق و انرژی غرب مازندران تامین و یک شبکه برق مطمئن ایجاد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: پروژه دیگری که در محمودآباد استارت آن زده شد پست ۲۳۰ کیلووات گلیرد بود که متاسفانه معارض اجتماعی داشت و از مسیر زمین های کشاورزی بین آمل و محمودآباد می‌گذشت که فرمانداران این دو شهرستان باید این مشکل را حل کنند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اذعان کرد: از نظر انرژی پروژه های خوبی در محمودآباد داریم که باید به مرحله بهره‌برداری برسد. در بحث آب هم قدم‌های خوبی برداشته شده. در مجموع در محمودآباد اعتبارات خوبی گرفتیم.

 

فرزانه با بیان اینکه آب سختی تامین می‌شود اما مصرف آن درست مدیریت نمی‌شود بیان داشت: برای اصلاح شبکه های توزیع برق در مازندران بالای ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی با بیان اینکه تعطیلی دوهفته‌ای قابلیت اجرایی ندارد و به بسیاری از مشاغل و معیشت مردم آسیب می‌زند، گفت: برای مقابله با کرونا باید واکسیناسیون عمومی انجام شود و همه مردم به طور کامل واکسینه شوند و از عادی‌انگاری خودداری کنند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مدیران و دستگاه ها به دنبال باج خواهی از سرمایه گذاران هستند، اضافه کرد: فرودگاه بیشه کلا چون زمینه قبلی دارد می تواند توسعه پیدا کند در حالی که فرودگاه با فاصله کمتر از ۵۰۰ کیلومتر توجیه اقتصادی ندارد؛ اما با خیانت برخی افراد در مسیر فرودگاه بلند مرتبه سازی صورت گرفت و برای توسعه فرودگاه بیشه‌کلا دچار چالش شدیم.

 

او ذکر کرد: جاده سرخ‌رود به اوجی‌آباد به طور جدی در دستور کار قرار دارد و به دنبال جذب اعتبارات لازم برای انجام این پروژه هستیم.

 

ولی‌الله فرزانه با بیان اینکه به طرح صیانت فضای مجازی رای مثبت ندادم، گفت: این طرح به صورت غیرعلنی وارد صحن مجلس شد و با رای اکثریت نمایندگان از دستور خارج شد اما در رای گیری علنی تصویب شد.

 

وی اظهار کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس پس از کش و قوس های فراوان در حال بررسی است اما بررسی آیین نامه داخلی مجلس از این طرح مناسب تر است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات در اختیار نماینده نباید در سال چهارم تخصیص پیدا کند، گفت: حدود ۱۵ میلیارد تومان به ما اختصاص پیدا کرد و سعی می‌کنیم به میزان عادلانه بین دو شهرستان تقسیم شود.

 

او افزود: علاوه بر این اعتبارات را از سازمان برنامه و بودجه بر اساس تجربیات گذشته در اختیار گرفتیم تا پروژه های نیمه تمام به ویژه پروژه های روستایی را دنبال کنیم.

 

فرزانه در پایان با بیان اینکه در بررسی کابینه پیشنهادی دولت باید سوابق و سایر امتیازات فردی وزرای پیشنهادی را در نظر بگیریم، گفت: در حال حاضر پیش بینی در خصوص گرفتن رای اعتماد وزرای کابینه سخت است و پس از بررسی در کمیسیون ها به افرادی که صلاحیت کافی را داشته باشند برای خدمت به مردم رای خواهیم داد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین