مرگ ۱۷ مادر باردار بر اثر کرونا در مازندران
مرگ ۱۷ مادر باردار بر اثر کرونا در مازندران
محمودآباد آنلاین:معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران از مرگ ۱۷ مادر باردار بر اثر کرونا در استان خبر داد.

علیپور گفت: ۵ هزار و ۹۱۷ مادر مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مازندران شناسایی شدند که از این تعداد ۹۰۸ نفر بستری شدند و ۱۷ نفر هم فوت کردند که دو مادر فوت شده مازندرانی نبودند اما مرگ آن‌ها در استان ثبت شد.

به گفته پزشکان زنان باردار در دوران شیوع بیماری‌های عفونی، نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض خطر قرار دارند و بیماری‌های ویروسی، منجر به عوارض ناخوسته‌ای در زنان باردار، جنین یا نوزادان آن‌ها می‌شود.

بر اساس این تحقیقات در همه گیری کووید ۱۹، زنان باردار به دلیل بروز تغییرات گسترده در سیستم بدنی مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی هستند و  در مقایسه با سایر زنان در معرض خطر شدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و احتمال مرگ و میر قرار دارند، هم چنین، ممکن است آن‌ها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سایر عوارض جانبی مانند زایمان پیش از ۳۷ هفته باشند.

کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش خطر ابتلا به عوارض بارداری در زنان مبتلا به کووید ۱۹ مراکز بهداشتی، درمانی و متولیان سلامت، توجه بسیار دقیق و ویژ ه‌ای بر نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی و مراقبتی قبل، حین و پس از زایمان باید داشته باشند.

به گفته معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران استاندارد‌هایی برای پزشک خانواده تعریف کردند که با واقعیت‌ها و امکانات ما تناسب ندارد ولی طبق مصالحی، پزشک خانواده در برخی مناطق فعال شد اما سرانه تخصیصی جوابگوی پوشش پرسنلی پزشک خانواده نیست

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان