موسسه حامی محمودآباد، حامی مردم
موسسه حامی محمودآباد، حامی مردم
محمودآباد آنلاین: همزمان با نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج) و به بهانه یک سالگی موسسه حامی محمودآباد با مدیر این موسسه به گفتگو پرداختیم.

سید عیسی طهماسبی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: موسسه حامی یک موسسه غیر دولتی و فرا جناحی است که در نیمه شعبان‌ سال ۱۳۹۹ بصورت رسمی کار خود را با شعار حمایت از مردم و در چهار محور جهادی، رسانه‌ای، خیریه و فرهنگی آغاز کرد.

 

وی بیان داشت: واحد جهادی موسسه در کارهای یَدی به کمک مردم می‌شتابد و واحد رسانه با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای مردم آموزش های رسانه‌ای در سطوح متوسط و تخصصی برای اقشار مختلف دارد.

 

طهماسبی ادامه داد: همچنین واحد خیریه در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و خارج کردن از فقر تلاش می‌کند و واحد فرهنگی نیز در حوزه امور اجتماعی، دینی و برنامه سازی به صورت مجازی و میدانی عمل می‌کند.

 

وی افزود: مهم‌ترین بخش واحد فرهنگی بخش کلیپ های مفهومی «حرف حساب » است که در قالب کلیپ های کوتاه مفهومی به موضوعات اجتماعی می‌پردازد.

 

وی اظهار کرد: موسسه حامی و جهادگران عزیز موسسه ابتدا با همکاری بسیج جامعه پزشکی از روز اول همه گیری ویروس کرونا کار خودشان را در مبادی ورودی بیمارستان شهدا با ضدعفونی مراجعین شروع کردند و در این یکسال هم حدود ۵۰ خانه که بیمار کرونایی داشتند را ضد عفونی نموده و مورد آموزش بهداشتی قرار دادند.

 

مدیر موسسه حامی اذعان داشت: ساخت و تولید پنج کلیپ مفهومی با محتوای کرونا و آموزش بهداشتی و چندین عکس نوشته جهت کمک و تزریق روحیه به کادر بهداشت و درمان از جمله اقدامات واحد رسانه ما است که بازخورد بسیار خوبی در رسانه های استانی و شهرستانی داشت.

 

وی با اشاره به اجرای چندین اردوی جهادی یک روزه و دو روزه توسط واحد جهادی گفت: هسته اصلی موسسه قبل از استارت رسمی کار، در اردوی جهادی زلزله کرمانشاه و سیل استان گلستان هم حاضر بودند.

 

سید عیسی طهماسبی بیان کرد: واحد خیریه موسسه حامی در این یکسال با مدد نیکوکاران عزیز بیش از ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان کمک کرده و همچنین یک سرویس بهداشتی و حمام برای یک نیازمند ساخته است و مانع از به زندان رفتن یک مادر آبرومند سرپرست خانوار نیز شده است.

 

وی با بیان اینکه در بخش اشغال زایی چند کسب و کار کوچک خانگی ایجاد و دو مورد معرفی به کار داشتیم افزود: این واحد در اوج کرونا با خرید ملزومات پزشکی و تهیه ماسک استاندارد، برای دو خانم سرپرست خانواده شغل موقت خانگی ایجاد کرد، یک شغل تعطیل شده احیا شد و نزدیک به ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به مستمندان اعطا شد.

 

وی اذعان داشت: موسسه حامی هنوز از هیچ ارگانی کمک مالی نگرفته اما با چند ارگان مانند شبکه بهداشت همکاری تنگاتنگی داشته است.

 

مدیر موسسه حامی با بیان اینکه پس از اعلام نیاز مددجویان و صحت سنجی نیاز و تایید همکاران، اقدامات لازم جهت رفع نیاز مددجو صورت می‌گیرد گفت: کلیه مشخصات مددجویان اعم از نیازها، کمبودها و گزارش خدمات مددجو در سایت موسسه ثبت می‌شود.

 

طهماسبی در پایان ضمن تشکر از نیکوکاران و جهادگرانی که در خدمت به مردم این موسسه را یاری کردند ذکر کرد: فرصت خدمت رسانی به مردم در موسسه حامی فراوان است و علاقه‌مندان می‌توانند برای فعالیت در هر چهار بخش موسسه با شماره ۰۹۱۱۲۲۰۵۶۴۳ تماس حاصل نموده و در این موسسه ثبت نام کنند و حامی مردم باشند.

 

 

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین