در تلاشیم تا محمودآباد به‌عنوان پایلوت قصه‌گویی استان انتخاب شود
در تلاشیم تا محمودآباد به‌عنوان پایلوت قصه‌گویی استان انتخاب شود
محمودآباد آنلاین : مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با عنوان اینکه جشنواره‌های زیادی در سطح بین‌المللی، ملی و استانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به میزبانی و ظرفیت محمودآباد، در تلاشیم تا محمودآباد به‌عنوان پایلوت قصه‌گویی استان انتخاب شود.

به گزارش محمودآباد آنلاین : حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران طی سخنانی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره قصه‌گویی آسنی که به میزبانی ارزنده شهرستان محمودآباد در شامگاه روز چهارشنبه ۱۹ مهر برگزار شد گفت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها را به‌عنوان یک حرکت مداوم در حوزه قِصه بسیار کمیاب دانست و یادآور شد: با افزایش آن وابستگی کودک و نوجوان به این حوزه بیشتر خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه ۲۰۰ اثر به نخستین جشنواره قصه‌گویی آسنی ارسال شد، گفت: محمودآباد ظرفیت و استعداد پایلوت قصه‌گویی مازندران را دارد و امیدواریم با همکاری مجموعه شهری گام موثری در حوزه فرهنگی برداشته شود.
حامد فاضلی کبریا با اشاره به اینکه این اولین جشنواره‌ای است با این موضوع در شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امروز دنیا به این سمت رفته که باید با زبان قِصه، مباحث فرهنگی و متد جدید به کودکان و نوجوانان انتقال داده شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با عنوان اینکه جشنواره‌های زیادی در سطح بین‌المللی، ملی و استانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به میزبانی و ظرفیت محمودآباد، امیدواریم این شهرستان به‌عنوان پایلوت قصه‌گویی مازندران شود.
وی بیان کرد: در یادگیری شنیدن از زبان تاثیر بیشتری دارد و یک نظام تربیتی در آن نهفته است.
“حسین کاظمی” دبیر اولین جشنواره قصه‌گویی آسنی مازندران، این جشنواره را ارزشمند برشمرد و گفت : ۶ کتاب قصه‌های ماندگار در جشنواره آسنی رونمایی می‌شود و این قصه‌ها از طرف پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بوده که از دل این جشنواره خارج شد.
وی با عنوان اینکه ۶ آسنی بزرگسال، ۶ آسنی نوجوان، ۴ قصه مازنی و ۶ قصه ماندگار در این جشنواره به مرحله داوری رسید، افزود: رونمایی از کتاب مکتوب و صوتی قصه ماندگار را عصر امروز در اختتامیه خواهیم داشت.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین