وضعیت قرمز کرونایی در مازندران حادتر شد
وضعیت قرمز کرونایی در مازندران حادتر شد
محمودآباد آنلاین : بر اساس نتایج تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز چهارشنبه منتشر شد با تغییر رنگ کرونایی دو شهرستان دیگر، تعداد شهرستان های قرمز به ۱۵ شهرستان رسيد.

به گزارش محمودآباد آنلاین و بر اساس این ارزیابی دو شهرستان بابلسر و تنکابن از رنگ نارنجی کرونایی به قرمز تغییر رنگ دادند و در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی قرار گرفتند و مقررات مربوط به این رنگ هم از فردا پنجشنبه اعمال خواهد شد.

 

پیش از این شهرهای آمل ، محمودآباد ، قائمشهر ، چالوس ، نور ، نوشهر ، ساری ، بابل و سوادکوه، رامسر ، فریدونکنار ، جویبار و بهشهر در وضعیت کرونایی قرار داشتند.

 

در حال حاضر از ۲۲ شهرستان مازندران تنها ۷ شهرستان سیمرغ ، سوادکوه شمالی ، میاندرود ، گلوگاه ،کلاردشت ،عباس آباد  و نکا در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

پیشروی کرونا در مازندران که بر اساس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نوع دلتا است ، چنان با سرعت بالایی صورت گرفت که در عرض کمتر از یک هفته یعنی از هشتم تا پانزدهم تیر ماه رنگ زرد کرونایی را به طور کلی از مازندران جدا کرد تا این استان از آن پس نظاره گر نبرد میان رنگ نارنجی و قرمز کرونایی باشد ، نبردی که به نظر می رسد همچنان به نفع رنگ قرمز تمام می شود و این نگرانی را ایجاد کرده است که بزودی تمامی مناطق استان یکپارچه قرمز پوش شود.

 

آخرین آمارهای اعلام شده از دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهد که شرایط کرونایی این استان به سرعت در حال وخیم‌تر شدن است. از ابتدای تیر ماه روند صعودی بستری‌شدگان و مبتلایان به کرونا در مازندران طبق پیش‌بینی‌ها آغاز شد و هر روز نیز بر تعداد تخت‌های اشغال شده توسط مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی مازندران افزوده می‌شود.

 

در حال حاضر نیز بر اساس آخرین آمار علوم پزشکی مازندران و بال هزار و ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و از ابتدای تیرماه تاکنون نیز ۵۹ بیمار کرونایی در استان فوت کردند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین