مجلس به دنبال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است
مجلس به دنبال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است
محمودآباد آنلاین : ولی الله فرزانه نماینده مردم شریف شهرستانهای نور و محمودآباد در خانه ملّت گفت: بارها به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادیم که برنج کشاورزان مازندرانی در شالیکوبی ها دپو شده و تا وقتی کشاورز بومی اقدام به عرضه می کند ، دولت عرضه روی عرضه نیاورد تا بخواهد قیمت را پایین بیاورد.

ولی الله فرزانه نماینده مردم فهمیم شرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی که در یادواره شهدای روستای آزادمون از بخش مرکزی محمودآباد برگزار شد گفت: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی عرضه را روی عرضه ادامه داد و وقتی تب قیمت برنج در شهریور بالا رفت بجای حمایت از تولید کننده بومی اقدام به ۱۰۰ هزار تن واردات برنج کرد.

وی گقت: متولی جهاد کشاورزی بجای حمایت از تولید بومی ، حمایت از مصرف کنندگان را بهانه گرفته و اقدام به واردات بی رویه برنج می نماید و در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی خود باید پاسخگوی این اقدام اشتباه باشد.

عضصو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد : بجای ادقام وزارت بازرگانی با وزارت صمت باید سازمان بازرگانی به عنوان متولی بحث حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان ورود کند نه اداره جهاد کشاورزی که در انجام ماموریت اولیه خود ناکام است.

ولی الله فرزانه تاکید کرد : ما بی اطلاع از از فضای کشاورزی در کشور نیستیم و مجلس درصدد تلاش و پیگیری است و آخرین اقدام ما ( مجمع نمایندگان استان مازندئران )  پس از پنج بار جلسه با معاون اول رئیس جمهور که معاون اقتصادی دولت هم هست به این نتیجه رسیدیم تا وزیر جهاد کشاورزی را استیضاح کنیم.

فرزانه گفت: شاخصی داریم به نام رهبری که دیه بان اصلی است و ما گوشمان به زبان آقاست و رهبری انقلاب این شیوه اقتصادی دولت که همان واقعی کردن قیمت هاست  را درست عنوان کردند و افزودد : واقعی کردن قیمت ها را اکثر اقتصاد دانان از بعد اقتصادی تائید کردند ولی پیامدهای اجتماعی آن را عامه مردم نمی پذیرند که باید در این بخش فرهنگ عمومی مصرف ، آموزش و فرهنگ صازی ، فرهنگ کار و بهره وری افزایش پیدا کند.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین