مثبت شدن تست کرونا ۶۰۰ محمودآبادی
مثبت شدن تست کرونا ۶۰۰ محمودآبادی
محمودآباد آنلاین: رئیس شبکه بهداشت و درمان محمودآباد از مثبت شدن تست کرونا ۶۰۰ نفر و فوت یک بیمار در این شهرستان خبر داد.

دکتر عباس توان، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت : از ابتدای بهمن ماه تا کنون، ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان محمودآباد و ۸۱ بیمار در شهرستان های همجوار آمل، بابل، نور و… بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۲۴۵ نفر در مراکز جامع سلامت روستایی و شهری ویزیت شده اند، افزود : ۵ هزار و ۷۹۱ بیمار در بیمارستان شهدای محمودآباد ویزیت شدند.

دکتر توان از تعطیلی دو هفته ای کلیه هتل ها، باشگاه ها، سینماها و رستوران ها به دلیل وضعیت قرمز کرونایی در محمودآباد خبر داد و ذکر کرد : رستوران ها فقط می توانند به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد اشاره کرد : آمار کل واکسیناسیون، ۲۲۳۷۱۳ مورد بوده است که در این بین تزریق نوبت اول با ۹۳۸۵۲ ، نوبت دوم با ۸۵۹۷۱ و نوبت سوم با ۴۳۸۹۰ انجام شده است.

وی با بیان اینکه در نوبت سوم، ۵۳ درصد از افراد در محمودآباد واکسینه شدند، متذکر شد : از شهروندان فهیم محمودآبادی خواهشمندم که دز سوم واکسن را تزریق کنند چرا که این دز در مقابل امیکرون بدن را ایمن کرده و درصد شیوع امیکرون ۴ برابر کرونا است، بنابراین در کاهش بستری و فوتی تاثیر مستقیم دارد.

دکتر عباس توان در پایان کاهش دما، سرماخوردگی و آنفلوانزا را علت اصلی امیکرون دانست و اذعان داشت : رفته رفته تعداد افرادی که مبتلا می شوند بیشتر می شود و مراکز درمانی ظرفیت پذیرش بیمار را ندارند، بنابراین از شهروندان محمودآبادی عاجزانه خواهشمندم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و حد الامکان از برگزاری اجتماعات، جشن ها و کلیه مراسمات خودداری کنند تا از پیک ششم عبور کنیم.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین