لطفا زنگ این مدرسه را نزنید
لطفا زنگ این مدرسه را نزنید
محمودآباد آنلاین: اشتباه نکیند ، این تصاویر نه مناطق محروم جنوب کشور است و نه بیرون از ایران ، این یک مدرسه در دل بخش مرکزی شهرستان محمودآباد است که روزانه میزبان 45 دانش آموز از روستاهای گلیرد و طلارم و میر علمده و شومیا و قصاب کتی می باشد.

به گزارش محمودآباد آنلاین در حالی که هوشمند سازی مدارس به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای آموزش و پرورش در راستای آموزش های نوین بشمار می رود ولی دانش آموزان دبیرستان دخترانه محدثه روستای گلیرد از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد هنوز پا به کلاس درسی میگذارند که شاید قبلاً والدینشان در آن ها تحصیل داشته و عمر و قدمت بنای این مدرسه به بیش از سه الی چهار دهه می رسد.

علیرغم پیگیری ها و مکاتبات اهالی روستا در خصوص بازسازی ساختمان مدرسه ولی متاسفانه مدرسه روز به روز بیشتر شکل یک خرابه را به خود می گیرد و وقتی باران می بارد، دانش آموزان از ترس ریزش سقف به خود میلرزند و با چکه کردن آن در کلاس ، روز های سرد زمستانی را یکی پس از دیگری سپری می کنند.

این روزها نبود امکانات کمک آموزشی و وسایل گرمایشی مناسب، سردی زمستان را در این روزهای کرونایی بیشتر برای دانش آموزان قابل لمس کرده است و سوال اینجاست چه کسی قرار است پاسخگوی این دانش آموزان بی گناه باشد؟

مسئولین مربوطه وعده داده بودند که این روستا بدون مدرسه نمی ماند، گویا وعده آنان محقق شده و حالا دانش آموزان این مدرسه کلاس درس دارند اما کلاس شان سقف ، در و دیوار مناسب ندارد.

اکثر چهره های موفق این شهر، روستازاده هستند و در مدارس همین روستاها درس خواندند و امروز با موفقیت های شان نام پر آوازه محمودآباد را بر سر زبان ها آوردند و قرار است این فرزندان هم راه آن ها را ادامه دهند و نسل فردا پرداز ایران اسلامی باید در این مدارس آموزش داده شوند و چطور می شود توقع داشت این نسل بتواند اثر بخش در جامعه ظاهر شود در حالی که از حداقل های ممکن تحصیلی مرحوم هستند.

مسئولین محترم و متولی نسبت به نسل آینده ساز ایران اسلامی ؛ اگر رسیدگی شما به مدارس شهری به اتمام رسید و زرق و برق آنها جلوه ی شهر را کامل کرد، سری هم به مدارس روستاها بزنید، این مدرسه تنها یکی از این مدارسی نیست که رنگ بی مهری به خود دیده و از این دسته مدارس در روستاهای محمودآباد کم نیست.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین