انتصابات رئیس جمهور سیاسی نیست
انتصابات رئیس جمهور سیاسی نیست
محمودآباد آنلاین : سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور برای انتصابات تا به حجت شرعی نرسند اقدام نمی‌کنند و انتصابات آقای رئیسی سیاسی نیست.

به گزارش محمودآباد آنلاین علی بهادری جهرمی ظهر پنجشنبه در جمع طلاب و فضلای مؤسسه اخلاق و معنویت قم در سخنانی اظهار داشت: دشمن امروز با ابراز اقتصاد به جنگ کشور آمده است و تلاش می‌کند تا با سیاه نمایی حوادث و رخدادهایی همانند متروپل موجب ناامیدی جامعه شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در حادثه متروپل دشمن تصاویر جانباختگان را مرتب پخش می‌کرد افزود: همزمان با این حادثه در مدرسه‌ای در آمریکا ۲۰ دانش آموز کشته شدند اما هیچ تصویری از این حادثه بیرون نیامد چرا که آنان می‌دانند باید تصویری بهشت گونه از آمریکا به دنیا مخابره کنند.

وی عنوان داشت: در دولت گذشته زمین بازی رسانه‌ای را واگذر کردیم ابراز داشت: دولت در عین حالی که باید به عملکرد خود پاسخگو باشد باید زمین بازی رسانه‌ای را از دشمن پس بگیرد.

دبیر هیئت دولت ابراز داشت: امروز افراد قوی در دولت حضور دارند هر چند که نمی‌توان گفت آرمانی است اما چهره‌های و مدیران انقلابی و فرهیخته در این کابینه حضور دارند.

نگاه دولت در بخش‌های مختلف با تکیه بر تفکر انقلاب اسلامی است

بهادری جهرمی با بیان اینکه در صورتی همراهی مردم و دولت موفقیت‌های بزرگی ایجاد می‌شود افزود: این شرایط را در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم که پیروزی‌های فراوانی نصیب ما شد.

سخنگوی دولت عنوان داشت: در مجموع حرکت نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت است که این شرایط باید برای مردم تبیین شود.

وی ادامه داد: نگاه دولت در بخش‌های مختلف با تکیه بر تفکر انقلاب اسلامی است و این تفکر در بسیاری از پیشرفت‌ها مؤثر بوده است.

دبیر هیئت دولت با بیان اینکه ایران اسلامی در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به دوره گذشته رشد داشته است افزود: در عرصه اقتصاد، رسانه و فرهنگ عملکرد خوبی نداشته ایم و دولت سیزدهم گفتمان انقلاب را بر اساس قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب دنبال می‌کند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: دشمنان نمی‌توانند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف را ببینند و به همین دلیل تلاش دارند تا موفقیت‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته به گوش مردم نرسد و فضای عمومی جامعه تلخ باشد.

دشمن با جنگ رسانه‌ای نمی‌خواهد دستاوردهای انقلاب اسلامی دیده شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ رسانه‌ای به دنبال ان است که دستاوردهای انقلاب اسلامی دیده نشود ابراز داشت: باید دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف را ببینیم به عنوان نمونه ایران اسلامی ماهواره خیام ساخته است که ۱۰ کشور هم در دنیا آن را ندارند.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی شروع شده افزود: جنگ حق و باطل همواره وجود دارد و اتمام آن مشخص نیست به همین دلیل باید مراقب بود.

دبیر هیئت دولت در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه مسائل فرهنگی کشور بیان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد فرا دولتی است و باید به این موضوع نیز توجه کرد که فرماندهی فرهنگی صرفاً به دست دولت نیست و نهادهای مختلفی در این زمینه مسئولیت دارند و هماهنگ کننده فعالیت‌های فرهنگی در دولت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ابراز داشت: این موضوع نیز باید مد نظر باشد که فعالیت‌های فرهنگی در دراز مدت اثرگذاری دارند و رهبر معظم انقلاب نیز بر توجه دولت به حوزه فرهنگ اشاره کردند.

بهادری جهرمی بیان داشت: دشمن بر روی نقاط قوت دست می‌گذارد و تلاش دارد تا آن را ضعیف جلوه دهد هر چند در دولت نقاط ضعفی نیز داریم اما دولت دارای برنامه است و جابجایی‌هایی که صورت می‌گیرد در همین راستا است و ارزیابی‌های وزرا و مسئولان ارشد دولتی برای رئیس جمهور و معاون اول ارسال می‌شود که در صورت کندی در عملکرد و یا داشتن اشتباهات تغییر می‌کنند.

اصلاح یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کاهش دارد

دبیر هیئت دولت با بیان اینکه در کشور تورم ۴۰ و ۵۰ درصدی داریم افزود: اصلاح یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کاهش دارد و این امر به عدالت نزدیک تر بوده است.

وی افزود: در سال گذشته تولید گندم ۳۰ درصد افزایش یافت و فروش گندم کشاورز داخلی ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد و این از اثرات حذف ارز ترجیحی بوده است و در مجموع در تولید کالاهای اساسی در سال گذشته ۱۵ رصد رشد داشتیم.

سخنگوی دولت افزود: ۱۰ سال قبل از آغاز دولت سیزدهم شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شد و در ابتدای دولت آقای رئیسی میزان پیشرفت در این مورد ۳۰ درصد بوده است که که هم اکنون به ۶۰ درصد رسیده است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر