وبینار گفتمان مهارتی و نگاهی به تاثیر دانشگاه فنی و حرفه ای در کارآفرینی دریایی
وبینار گفتمان مهارتی و نگاهی به تاثیر دانشگاه فنی و حرفه ای در کارآفرینی دریایی
به گزارش محمودآباد آنلاین وبینار «گفتمان مهارتی و اقتصاد کرانه ای، نگاهی به تاثیر دانشگاه فنی و حرفه ای در کارآفرینی دریایی» با همکاری دو دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و بوشهر به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد به صورت بر خط برگزار می شود.

مهرشاد کوهستانی مدیر عامل شرکت بازرگانی دریایی مهفا مارین در رابطه با اهمیت برگزاری این وبینار به خبرنگار ما گفت: امروزه نقش و تاثیر صنعت حمل و نقل کشتیرانی در اقتصاد کشورها از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد ؛ چرا که بیش از ۹۰ درصد حجم تجارت جهانی از طریق دریا جابجا می شود و به همین دلیل نقش محوری و انکارناپذیر می‌باشد.

وی افزود: کشورهای جهان تلاش می‌کنند از قابلیت‌های دریایی و دریانوردی، نقش مهمی در تجارت جهانی ایفا کنند به طوری که امرار معاش میلیون‌ها نفر در جهان، همگی به کشتی‌ها ،صنعت کشتیرانی و تلاش دریانوردان بستگی دارد.

مهرشاد کوهستانی با بیان اینکه در اقتصاد جهانی امروز، صدها میلیون نفر از مردم سراسر دنیا برای تهیه مواد سوختی، غذایی و سایر فرآورده‌ها محموله‌های خود را با کشتی حمل می کنند اظهار کرد: همه ما به نوعی به حمل و نقل با کشتی و صنعت کشتی‌رانی نیازمندیم ، بنابراین اقتصاد جهانی کاملاً به حضور دریانوردان وابسته است و این دریانوردان هستند که ناوگان جهانی را اداره می‌کنند و موتور تجارت بدون حضور آنان دچار اختلال می‌شود.

کوهستانی حرفه دریانوردی و کشتیرانی را پل ارتباطی بنادر دنیا دانست و تصریح کرد: جامعه دریانوردی چه در جمهوری اسلامی ایران و چه در سایر کشورها ،به عنوان نیروی انسانی و موتور محرک کشتیرانی و دریانوردی محسوب می‌شود و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ذکر کرد : آنچه که مهم به نظر می‌رسد، فعالیت شبانه‌روزی دریانوردان است که دور از چشم اجتماع بوده و فعالان امر دریانوردی علیرغم تحمل مشقات و سختی های این حرفه، مظلوم واقع شده و تلاش آنان ناشناخته باقی می‌ماند.

این فعال دریانوردی خاطر نشان کرد: هر لحظه هزاران نفر دریانورد در اقصی نقاط دنیا در اقیانوس و دریاها دور از خانواده و وطن خود مشغول به خدمت هستند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دریایی مهفا مارین با اشاره به اینکه در پشت صحنه این تجارت،نیروی انسانی شامل زنان و مردان دریانورد می شود بیان کرد: این افراد، تمام شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند تا کشتی ها به دورترین نقاط جهان سفر کنند و کالاهای مختلف را سالم و به موقع به مقصد برسانند.

کوهستانی، کشتیرانی را ستون فقرات اقتصادی کشورهایی دانست که به صنعت و لجستیک دریایی تکیه دارند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی آموزش عالی دولتی فنی و حرفه ای ضمن تاکید بر حفظ ارزش های بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیوند واقعی بین علم ، عمل و تبدیل به ثروت را در دستور کار خود قرار داده و تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین های ماهر، شایسته و کار آفرین نیز تعامل با مرکز صنعتی  و بخش های دولتی را ایجاد و زمینه لازم برای کسب مهارت ها ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی را برای جوانان سرافراز میهن اسلامی، سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.

مهرشاد کوهستانی در پایان اشاره کرد: فواید دریا برای  یک کشور و ملت ، فواید راهبردی ، بزرگ و کلان است و کسانی با تسلط بر دریا و دریانوردی در طول قرن های پی در پی، تقریباً در طول چهار قرن توانستند قدرت بین المللی خودشان را تا سرزمین های دوردست گسترش دهند.

به نقل از مهرشاد کوهستانی، دو دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و بوشهر اقدام به برگزاری وبینار «گفتمان مهارتی و اقتصاد کرانه ای، نگاهی به تاثیر فنی و حرفه ای در کارآفرینی دریایی» به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد در روز دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ در ساعت ۱۱ کرده است.

به گزارش محمودآباد آنلاین، سخنرانان این وبینار دکتر پرویز باورصاد، پایه گذار استانداردهای آموزشی سازمان بنادر و دریانوردی و مهندس مهرشاد کوهستانی، مدیر عامل شرکت بازرگانی دریایی مهفا مارین هستند.

لینک ورود به جلسه وبینار:

Www.skyroom.online/ch/dfm/meeting

  • نویسنده : سارا اسماعیلی