فوت سه بیمار کرونایی در روز گذشته / تعطیلی بازار های هفتگی
فوت سه بیمار کرونایی در روز گذشته / تعطیلی بازار های هفتگی
محمودآباد آنلاین: طالبی فرماندار محمودآباد از تعطیلی بازارهای هفتگی، فعالیت واحد های صنفی نوع یک در روزهای جمعه و لغو تمامی مراسمات مذهبی در هفته آینده خبر داد

به گزارش محمودآباد آنلاین، خسرو طالبی، فرماندار شهرستان محمودآباد در مصاحبه زنده تلوزیونی با صدا و سیمای مرکز مازندران از فوت سه بیمار کرونایی در روز گذشته خبر داد و گفت : شهرستان محمودآباد از قاعده وضعیت قرمز مستثنا نبوده و تمام تلاش ما این بود که تعداد بیماران بستری شده افزایش پیدا نکند اما در هفته اخیر تعداد این بیماران به دلیل دورهمی ها به خصوص شب یلدا، سیر صعودی داشته است.

وی افزود : راه ورودی شهرهای قرمز همجوار به محمودآباد بسته و این راه ها را از طریق ایست بازرسی کنترل می کنیم.

خسرو طالبی با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا با ساقط کردن اعتبار برگه های تردد کار پسندیده ای انجام داده تصریح کرد: فقط افرادی که بیماری خاص دارند می توانند از فرمانداری شهرستان برگه های تردد دریافت کنند.

طالبی ذکر کرد : از این هفته تا اطلاع ثانوی، جمعه بازار و دیگر بازارهای هفتگی تعطیل، واحد های صنفی نوع یک بازار الغدیر و دیگر بازارها در روز جمعه باز و مراسمات مذهبی در هفته آینده برگزار نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد جاذبه طبیعی و گردشگری مازندران را عامل اصلی جذب گردشگر به شهر های این استان دانست و اظهار کرد: در محمود آباد به دلیل شرایط ویژه ی گردشگری، گردشگران زیادی جذب می شوند که تمامی آن ها موظف به رعایت دستورالعمل هایی هستند که شهروندان رعایت میکنند و رفت و آمد های آن ها نیز کنترل می شود.

وی خاطر نشان کرد : بیماری، بیماری فراگیری است و خوشبختانه تمامی دستگاه‌های حاکمیتی شهرستان پای کار آمده اند و گروه های بازرسی ویژه در فرمانداری به طور مرتب با ترکیب دستگاه و ادارات مختلف بازرسی را انجام می دهند و اگر با مقاومت مواجه شده، ناچار به پلمپ می‌شویم.

طالبی با اشاره به اینکه کرونا یک ویروس ناشناخته است افزود: معتقدیم که برخی از کوتاهی ها، از دستگاه های ماست اما مسئله عمده شرایط حال، عادی انگاری در دستگاه‌های دولتی و خانواده هاست که تمام تلاش ما بر این است که در بین جامعه عادی انگاری را برداریم و حساسیت را در مردم ایجاد کنیم.

وی بیان داشت : بخشدار های ما عضو اصلی ستاد مقابله با کرونا هستند و در موج اول و دوم، روستاها وضعیت بهتری داشتند و هم اکنون این رنگ بندی در روستاها رعایت می شود.

فرماندار محمودآباد خبرداد: برخی از افرادی که مشکلات سخت اقتصادی داشتند، با بانک‌ ها هماهنگ کرده و تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

خسرو طالبی ادامه داد : مردم یکی از رکن های نظام الهی ما هستند و ما جز نوکری و خدمت به آن ها دغدغه ای نداریم و رسالت ما حفظ جان مردم است که در اولویت اول قرار دارد.

همچنین فرماندار شهرستان محمودآباد در پایان این مصاحبه متذکر شد: تمامی ادارات شهرستان، پروتکل های بهداشتی را رعایت و با نصف ظرفیت کار کنند، با طرح سردار سلیمانی همکاری کنند، بازاریان به افرادی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند خدمات ارائه ندهند و هیئت های مذهبی را در هفته آینده برگزار نکنند و در صورت عدم رعایت هریک از این نکات با آن ها برخورد جدی می شود.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین