دبیر حق اخراج خبرنگار را نداشت
دبیر حق اخراج خبرنگار را نداشت
محمودآباد آنلاین : شیخی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور برخورد رئیس فدراسیون کشتی با خبرنگار در جلسه مجمع هیات کشتی مازندران را غیر اخلاقی دانست.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دیروز و در جریان برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیئت کشتی مازندران در ساری در بخشی از سخنان خود گفته بود من از سال ۶۷ با مازندرانی‌ها زندگی کردم و دعوای برخی شهرهای مازندران با یکدیگر را می دانم  کاملا لهجه مازندرانی را می‌فهمم و حتی می‌توانم صحبت کنم و حسن یزدانی و کامران قاسم پور هم این موضوع را می‌دانند.

یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه به این صحبت علیرضا دبیر  واکنش نشان می دهد و به رئیس فدراسیون می گوید: «مسخره می‌کنی»؟ در ادامه جملات دیگری بین این دو رد و بدل می شود و رئیس فدراسیون از او می‌خواهد از جمع عذرخواهی و محل مجمع را ترک کند که در نهایت این موضوع به اخراج خبرنگار از مجمع منتهی شد.

روابط عمومی فدراسیون کشتی نیز پس از رسانه ای شدن این موضوع در مورد حاشیه های به وجود آمده در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی مازندران توضیحاتی می دهد

 

موضوع برخورد و اخراج خبرنگار مازندرانی از این جلسه از دیروز واکنش های شدیدی را در جامعه رسانه ای و مطبوعاتی استان بدنبال داشت از جمله ساسان شیخی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور برخورد رئیس فدراسیون کشتی با خبرنگار در جلسه مجمع هیات کشتی مازندران را غیر اخلاقی در قانون مطبوعات دانست و گفت: براساس قانون مطبوعات؛ هیچ فردی حق ندارد خبرنگاری را از تهیه و انعکاس خبر منع کند.

ساسان شیخی با بیان اینکه افراد حاضر در مجمع انتخابات ریاست هیئت کشتی مازندران بدون دعوت در جلسه حاضر نشده بودند گفت: رئیس فدراسیون کشتی این اجازه و حق را ندارد که کسی را از جلسه اخراج کند.

او افزود: چندین بار فیلم صحبت‌ها و ماجرای رخ داده را دیدم و با توجه به اتحاد و همدلی مردم مازندران رئیس فدراسیون کشتی حق نداشت بگوید دعوا‌های شهرستانی در این استان وجود دارد.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور ادامه داد: خبرنگار اگر هم اشتباه کرده باشد که به نظر من نکرده است در واقع واکنشی به ادبیات نامربوط رئیس فدارسیون کشتی نسبت به مردم مازندران بوده و از ایشان عذرخواهی کرد، لذا طبق قانون مطبوعات علیرضا دبیر حق چنین برخوردی را با خبرنگار نداشته است.

شیخی در خصوص اظهار نظر روابط عمومی فدراسیون کشتی در صدور بیانیه که اعلام کرده بود خبرنگار مورد نظر ورزشی نبوده است واکنش نشان داد و گفت: این هم صد در صد اظهار نظر اشتباه و بی مورد بوده، زیرا اگر چنین است چرا خبرنگار را به جلسه راه دادید؟ اگر در مواد قانونی تشکیل مجامع اشاره شده کسی ورود نکند، چرا خبرنگاران و اصحاب رسانه را دعوت کردید؟ حال که دعوت شدند و در جلسه حضور داشتند، رئیس فدراسیون طبق قوانین موجود در مطبوعات و مجامع ورزشی حق چنین برخوردی را نداشته است.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور افزود: خبرنگاری که دیروز چنین برخورد زشتی با ایشان صورت گرفته بر اساس مفاد قانون مطبوعات می‌تواند با مراجعه به مراجع قضایی مرکز استان از رئیس فدراسیون کشتی طرح شکایت کند و طبق مواد اشاره شده در ذیل ماده فوق قانون مطبوعات کسی که مانع تهیه خبر خبرنگار شود از ۶ ماه تا ۲ سال انفصال خدمت دارد.

شیخی افزود: رئیس فدراسیون کشتی باید در سریع‌ترین زمان ممکن از اهالی رسانه مازندران بابت چنین اتفاقی عذرخواهی کند، زیرا طبق قانون مطبوعات، در صورت شکایت خبرنگار از ایشان اوضاع خوبی در انتظار آینده کاری رئیس فدراسیون مشاهده نمی‌شود.

او تاکید کرد: بعنوان یک تشکل مطبوعاتی از طریق وزارت ورزش پیگیر این حرکت غیر اخلاقی رئیس فدراسیون کشتی خواهیم بود و آقای دکتر شمسایی هم بعنوان مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار زیبا تحلیل حقوقی و قانونی در محکوم کردن حرکت غیر اخلاقی رئیس فدراسیون کشتی داشت

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان