عیدی که بوی عید نمی دهد / ای کاش کسی کاری کند
عیدی که بوی عید نمی دهد / ای کاش کسی کاری کند
محمودآباد آنلاین: به بیرون از پنجره، به نشانه های بهار نگریستم. آسمان تقریبا نیلگون بود، درختان تقریبا جوانه زده بودند، و خورشید تقریبا درخشان بود ولی از بوی عید خبری نبود ، تقویم آغاز سال جدید را نشان می داد ولی شهر همچنان گرفتار مصیبت های هر ساله بود.

مثل همیشه اسفند به پایان و بهار از راه رسید و همه از بهار نشانه های چون شکوفه های درختان ، بوی بهار ، بوی عید ، خیزش مردم برای تحول و احسن الحال هستیم ولی شهر محمودآباد به عنوان نگین شهرهای ساحلی مازندران همچنان با مشکل چندین ساله خود سال را نو کرد ، این بار با این تفاوت که بجای بوی بهار و عید بوی زباله شهر را فرا گرفته بود.

در آغاز سال ۱۴۰۲ مدیریت شهری محمودآباد در اقدامی ارزنده برنامه های فرهنگی خوبی که بیانگر فرا رسیدن بهار و ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان را با خود به همراه داشته باشد اجرا کردند و در اقدامی اثر بخش تر سه راهی شهر تا دریا را باز کردند تا در ابتدای ورود به محمودآباد یادی شود از سهراب سپهری که می گفت: پشت دریاها شهری است ، قایقی باید ساخت.

ولی امسال و هم مثل هر سال بوی دپوی زباله در خیابان معلم که از فاصله دور به مشمام هر شهروند و مسافری می رسید بیانگر این بود که هنوز مهمترین اتفاق سال که حل معضل زباله در محمودآباد است اتفاق نیفتاده است و عدم جمع آوری زباله از سطل زباله های سطل شهر تنها حکایت از یک چیز داشت که آن هم این عید در محمودآباد بوی عید نمی دهد.

۷۲ ساعت است برابر گزارش شهروندان و تحقیق میدانی محمودآباد آنلاین هیچ یک از سطل های زباله در شهر و کوچه پس کوچه های شهر جمع آوری نشده و بوی زباله بیش از هر چیزی این روز کام شهروندان را تلخ کرده است و ای کاش کسی کاری بکند.

موضوع زباله محمودآباد موضوعی نیست که نیاز به تکرار داشته باشد و قطعا درج خبر در رسانه های متعدد داخلی و خارجی خود بیانگر عمق فاجعه است و قطعا اگر با هر مسئول محمودآبادی صحبت کنید ، یک پاسخ خواهند داشت و آن افزایش حضور مسافران و افزایش میزان تولید زباله و این سوال در ذهن همه باقی خواهد ماند آیا ما یک شهر توریستی و ساحلی هستیم یا خیر ، آیا باید از ورود مسافر بخاطر عدم فراهم بودن زیر ساخت مناسب شهری خودداری کرد یا خیر ؟

سطل های زباله در خیابان های اصلی و کوچه های اصلی شهر محمودآباد مملو از زباله است و شهروندان ناراضی از عدم رسیدگی و پیگیری مدیریت شهری هستند و انتظار دارند تا مسئولین اقدام لازم را در راستای حل مشکل زباله داشته باشند چراکه تکلیف از گذشته مشخص است : محمودآباد اولین شهری ساحلی از مسیر پایتخت و عید نوروز و تابستان ایام حضور مسافران است و این قصه تکرای ، جواب تکراری را بر نمی تابد.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین