بستری بیماران کرونایی در محمودآباد رکورد شکست
بستری بیماران کرونایی در محمودآباد رکورد شکست
محمودآباد آنلاین : مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد از بستری ۸۸ بیمار محمودآبادی مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

دکتر عباس توان در گفتگو با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: ۸۸ بیمار محمودآبادی مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد ۴۳ بیمار در بیمارستان شهدای محمودآباد و ۴۵ بیمار نیز در بیمارستان‌های شهر های اطراف دوره درمان خود را سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه شیب صعودی ابتلا به کرونا بسیار نگران کننده است، موج پنجم این ویروس را شدیدتر و حادتر از موج های قبلی توصیف کرد.

توان اظهار داشت: تعداد موارد بستری و بیماران سرپایی هر روز اضافه می‌شود، تخت خالی در بیمارستان محمودآباد نیست و تمامی تخت ها را بیماران کرونایی پر کرده‌اند.

وی عادی انگاری مردم و عدم استفاده از ماسک را مهمترین عامل شیوع گستره ویروس کووید۱۹ برشمرد و حضور در دورهمی ها، مراسمات تجمعی، مراسمات عروسی و عزا، مسافرت‌ها، حضور در اجتماعات ایام تبلیغات انتخاباتی و تردد پرخطر در پارک‌ها و سواحل را از محرزترین عوامل ابتلا میان مبتلایان عنوان کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان محمودآباد ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ماسک، از تزریق ۱۴ هزار دز واکسن کرونا و پلمپ ۱۰ واحد صنفی متخلف کرونایی در محمودآباد خبر داد.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان از جمله بهورز ها در روستاها، کادر درمانی بیمارستان و مراکز درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، افزود : تقریبا تمامی کادر بهداشت و درمان ما تا کنون دو بار به این ویروس مبتلا شده اند.

توان در پایان تصریح کرد: از تمامی شهروندان و مردم محمودآباد خواهشمندیم دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از عادی انگاری خودداری کنند؛ موج پنجم کرونا بسیار حاد است و کوچکترین سهل‌انگاری می‌تواند خسارت جبران ناپذیری به سلامت جامعه وارد کند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین