سلام دوباره کنسرت‌های موسیقی به مردم ایران
سلام دوباره کنسرت‌های موسیقی به مردم ایران
محمودآباد آنلاین: انتهای پاییز و آغاز زمستان ۱۴۰۰ با رویدادهای تازه‌ای در بازار موسیقی همراه و چراغ کنسرت‌های موسیقی بعد از حدود دو سال خاموشی اجباری، روشن شد. در میان این کنسرت‌ها نیز جدیدترین آلبوم سالار عقیلی هم به بازار موسیقی آمد.

موزیک ویدیوی یلدایی فرزاد فرزین

فرزاد فرزین یکی از خوانندگان پاپ در هفته ای که گذشت موزیک ویدیویی به نام تا همیشه منتشر کرد. در این موزیک ویدیو لیندا کیانی، بازیگر سینما و تلویزیون در کنار فرزاد فرزین، نقش آفرینی کرد.

شهر خاموشی روانه باز موسیقی شد

سالار عقیلی، خواننده سنتی در هفته ای که گذشت از انتشار جدیدترین آلبوم خود با نام شهر خاموشی خبر داد و در حساب کاربری اینستاگرامش درباره این آلبوم نوشت: خدا را شاکرم که پس از سه سال انتظار بالاخره آلبوم شهر خاموشی با آهنگسازی ابوالفضل صادقی نژاد و ایوب صادقی منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار می گیرد.

شهر خاموشی، زندان تکراری، برگرد، پرنده جان ققنوس، از چشم ترت می ترسم، خداحافظی مکن و دنیای بی مادر قطعاتی هستند که در آلبوم شهر خاموشی گنجانده شده‌اند.

موسیقی متن مریم مقدس منتشر می‌شود

مجید انتظامی، موسیقیدان سرشناس در حساب کاربری اینستاگرام خود از انتشار موسیقی متن مریم مقدس در آینده ای نزدیک خبر داد.

کارگردان این اثر را شهریار بحرانی و آهنگسازی آن را مجید انتظامی بر عهده دارد؛ انتظامی همچنین رهبر ارکستر را روبن آساتریان اعلام کرد. بر اساس اعلام انتظامی، این اثر به زودی در همه پلتفرم های پخش موسیقی منتشر می شود.

ترافیک کنسرت‌ها در تهران

به گزارش ایرنا، طبق وعده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کنسرت های موسیقی از اول دی ماه امسال بعد از حدود ۲ سال جدایی اجباری از مخاطبان خود، آغاز به کار کرده اند. در این زمینه، حجت اشرف زاده ۲ و ۳ دی کنسرت برگزار می کند. بابک جهانبخش و بهنام بانی نیز ۲ دی در تهران کنسرت خود را اجرا خواهند کرد. بلیط های این ۲ کنسرت بلافاصله بعد از آغاز فروش، به پایان رسید.

همچنین کنسرت برادران مسیح و آرش عدل پرور اول دی در تالار وزارت کشور اجرا شد.

اجراهای تالار وحدت

بنیاد رودکی که اعلام کرده بود در تالار وحدت از اول دی به روی ارکسترها باز می شود، پرشورتر از گذشته این وعده خود را عملی کرد و از چهارشنبه (اول دی) میزبان تعدادی از هنرمندان عرصه موسیقی بود.

در این زمینه ارکستر سرزمین مادری به رهبری نزهت امیری دوم و سوم دی در تالار وحدت اجرا می شود. ارکستر موسیقی سرزمین مادری به رهبری نزهت امیری بعد از حدود ۲ سال از آخرین اجراهای رسمی موسیقی کلاسیک با یادی از روح اله و گلنوش خالقی روی صحنه می‌رود.

این ارکستر با رعایت مسائل بهداشتی در تالار وحدت و با همکاری خواننده و چهار نوازنده سولیست، قطعاتی از روح اله خالقی، مرتضی محجوبی، گلنوش خالقی، توفیق قلی اف، مهرداد دلنوازی و بهزاد عبدی اجرا می‌کند.

قطعات ای ایران، کاروان، می ناب، خاطرات رفته، شور مستی بخشی از قطعاتی است که در این کنسرت اجرا خواهد شد. خوانندگی این اجرا را زادبه (غفار ذابح) به عهده دارد.

یک اجرا به یاد درگذشتگان هنر ایران

ارکستر رکوییم موتزارت نیز شامگاه سه‌شنبه (۳۰ آذر)‌ به رهبری بردیا کیارس و حضور ارسلان کامکار به یاد درگذشتگان هنر ایران بر اثر ابتلا به کرونا در تالار وحدت و به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در پی اجراهای پر ترافیک هنرمندان موسیقی، رسیتال پیانو آرش گوران ۲ دی از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت اجرا می‌شود.

 

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین