سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات تغییر کاربری اراضی کشاورزی
سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات تغییر کاربری اراضی کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: سامانه ارتباط مردمی 131 به منظور دریافت گزارشات مردمی در خصوص تغییر کاربری غیر مجاز راه اندازی شده و پایش های سازمان های مردم نهاد می‌تواند بهترین کمک در شناسایی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی باشند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده با اشاره به اهمیت حفظ زمین‌های کشاورزی در این شهرستان و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز، گفت: قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی از سال ۷۴ در کشور اجرایی شد و سازمان امور اراضی کشور برای پایش و برخورد با متخلفین تغییر کاربری یک دستگاه وانت دوکابین مجهز به چراغ گردان و آژیر در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: باتوجه به وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی شهرستان، سطح نظارت و حفاظت این مدیریت در حوزه دهگردشی جدی‌تر و تمام وقت بوده و تلاش‌های فراوانی در این راستا توسط نیروهای این مدیریت در زمینه پیشگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز، اعاده به وضع سابق، اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و اعلام جرم صورت گرفته است.

هادی زاده با اشاره به اینکه هرگونه اطلاع رسانی در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز به سامانه ۱۳۱ گزارش شود، گفت: پایش های مردمی مانند همیاران محیط زیست می‌تواند بهترین کمک در شناسایی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی باشند.

وی با بیان اینکه زمین بستر تولیدات کشاورزی و تامین مواد غذایی است که باید در حفظ آن دقت شود، افزود: مالکین اراضی زراعی و باغی باید قبل از هرگونه تغییر کاربری زمین های خود، برای دریافت مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و یا مراکز جهاد کشاورزی تابعه مراجعه و در غیر این صورت با هر‌گونه ساخت ‌و ‌ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی که منابع تأمین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید نماید طبق قانون برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول عدم پایداری کاربری زمین های کشاورزی را نابودی بخش مهمی از اقتصاد جامعه دانست و ادامه داد: تیم های دهگردشی بصورت منظم و مداوم برای کنترل تغییر کابری اراضی کشاورزی در شهرستان محمودآباد فعالیت می کنند.

 

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی محمودآباد