بانوی کارآفرین محمودآبادی در کسب و کار خانگی
بانوی کارآفرین محمودآبادی در کسب و کار خانگی
محمودآباد آنلاین : در ادامه شنبه موفقیت ها این بار به سراغ بانوی کارآفرین و موفق محمودآبادی در حوزه کسب و کارهای خانگی و پخت کیک و شیرینی‌جات آمدیم.

سودابه سالار، بانوی ۲۶ ساله محمودآبادی و از برترین بانوان کارآفرین استان و کشور است.

 

برای آشنایی بیشتر با این بانوی کارآفرین و کسب و کار او با وی به گفتگو پرداختیم.

 

سودابه سالار به خبرنگار ما گفت: تقریبا از ۴ سال پیش از آشپزخانه منزل خودم شروع کردم به پخت کیک تولد برای مناسبت های خودمون و کم کم برای اطرافیان.

 

وی ادامه داد: به لطف خدا تونستم پیشرفت کنم و سفارش های بیشتری بگیرم؛ بعد از ٢ سال شروع کردم به برگزاری کلاس های خصوصی در حد توان و هرچیزی که بلد بودم، بعد کم کم تونستم ورکشاپ های بزرگتر برگزار کنم و کمک کنم به خانوم هایی که از مناطق مختلف استان میخوان این هنر رو یاد بگیرند.

 

این بانوی کارآفرین اظهار کرد: من تو زمینه کارهای قنادی و کیک و شیرینی و دسر و … مشغولم ولی بیشتر تمرکزم رو پخت و دکور کیک های تولد خاص هست.

 

وی با اشاره به علاقه‌اش به هنر گفت: رشته تحصیلی من گرافیک بود و قبلا کار نقاشی، خیاطی، گلسازی، معرق، منبت و… انجام می‌دادم و به صورت کاملا اتفاقی وارد دنیای قنادی شدم.

 

سالار تصریح کرد: در حوزه کار خودم یعنی کار کیک و شیرینی خانگی به عنوان بانوی کارآفرین در سطح کشوری انتخاب شدم و به عنوان نماینده استان مازندران به این دوره از همایش نقش بانوان در توسعه ۱۴۰۰، بانوی ایرانی، الگوی جهانی دعوت شدم.

 

او در ادامه بیان داشت: ترجیح من این بود که تو خونه و تو یک محیطی که خانوم‌ها هستند مشغول باشم؛ این کار رو شروع کردم و خداروشکر تا کنون دعای خیر خیلی از خانوم‌هایی که مثل خودم هستند بدرقه راهم شد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون هیچ تسهیلات بانکی و هیچ کمکی از هیچ جا یا نهادی نداشتم، افزود: برای پیشرفت تو کارم و هدفم که راه اندازی یه کارگاه هست خیلی بیشتر تلاش می‌کنم و امیدوارم بتونم از این خانم های با استعداد کمک بگیرم.

 

بانوی کارآفرین محمودآبادی گفت: من از سن ٢٢ سالگی شروع کردم و مثل خیلی از آدم های مبتدی با چالش های زیادی رو به رو بودم؛ به کسایی که میخوان این کار رو شروع کنند فقط می‌تونم بگم از برداشتن قدم اول نترسن و هرکاری برای شروع سختی های خودشو داره.

 

سودابه سالار در پایان ذکر کرد: مهمترین موفقیتی که تا کنون از نظر خودم تو حوزه کاریم داشتم دعوت به کنفرانس بین المللی ترکیه بود که به امید خدا به زودی راهی کنفرانس میشم.

 

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش 《شنبه موفقیت ها》 را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین