سامانه سرد و بارشی دیگر در راه مازندران
سامانه سرد و بارشی دیگر در راه مازندران
محمودآباد آنلاین : فعالیت سامانه سرد و بارشی پایان هفته در کل استان بویژه نیمه شرقی با هشدار همراه است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل هواشناسی مازندران درباره نفوذ سامانه سرد و بارشی از بعدازظهر فردا، پنج شنبه تا بعد ازظهر جمعه در استان هشدار داد.

محمدرضا رضوی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه با بارش برف در دامنه‏ها و ارتفاعات و صبح جمعه در مناطق ساحلی و جلگه ای گاهی مخلوط برف و باران، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، تداوم شب‌های سرد و وقوع یخبندان (جمعه شب تا دوشنبه ) پیش بینی می شود افزود: لغزندگی، پدیده مه ،کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های ارتباطی و برف گیر ،خسارت به سازه های کم مقاوم در مناطق ساحی و جلگه‏ای آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‏ها از پیامد‌های این سامانه سرد بارشی است.

رضوی با بیان اینکه این سامانه در کل استان بویژه نیمه شرقی از شدت بیشتری برخوردار است به پرهیز از تردد جاده‏ای و سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان ، محافظت و پوشش لوله های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها ، مدیریت در مصرف انرژی برای جلوگیری از افت فشارگاز در پی کاهش محسوس دما ، پاکسازی کانالهای هدایت آب و مقاوم سازی سازه‏های کم مقاوم توصیه کرد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه سرد و بارشی، اواخر جمعه از استان خارج می‌شود و روز‌های شنبه تا دوشنبه آسمانی صاف و آفتابی همراه با یخبندان صبحگاهی خواهیم داشت.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران