پرداخت ۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی
پرداخت ۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از پرداخت 5 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات کم بهره در حوزه های مختلف مشاغل خانگی از قبیل پرورش گل و گیاه زینتی، پرورش قارچ خوراکی، پروش گاو شیری، پرورش مرغ بومی و پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده هدف از اجرای طرح ملی مشاغل خانگی را فرهنگ سازی و ترویج کسب و کار خانگی، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد، بهبود معیشت و افزایش رفاه خانوار دانسته و بیان کرد: نقش مشاغل خانگی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده است.

هادی زاده با بیان اینکه در راستای توسعه و تقویت هرچه بیشتر مشاغل خانگی، اعطای تسهیلات کم بهره به این بخش در دستور کار قرار گرفت و در سالهای اخیر نیز تسهیلات قابل توجهی به مشاغل خانگی پشتیبان و مستقل پرداخت گردیده است، گفت : در سال ۱۴۰۰ مرحله اول به ۱۰ نفر از متقاضیان در حوزه های مختلف کشاورزی اعم از پرورش گل و گیاه، پرورش گاوشیری، پرورش مرغ بومی و پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره مبلغ پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره با اقساط بلند مدت پرداخت گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد اظهار داشت: برای مرحله دوم نیز پنج نفر به مبلغ دو میلیارد ریال مصوب کارگروه استانی اخذ شده که در شرف معرفی به بانک جهت پرداخت می باشند.

هادی زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه با تصمیمات اتخاذ شده برای سهولت صدور مجوز مشاغل خانگی و رفع موانع پیچیده و طولانی آن، صدور مجوز مشاغل خانگی در کمترین زمان ممکن قابل انجام می باشد، افزود: جوانان جویای کار می توانند با ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی و ارائه درخواست مجوز و تحویل مدارک و تکمیل فرم های مربوطه در مدت کمترین زمان ممکن مجوز دریافت و مشغول بکار شوند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد