راه اندازی خط پردازش زباله مشترک آمل و محمودآباد
راه اندازی خط پردازش زباله مشترک آمل و محمودآباد
محمودآباد آنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: خط پردازش زباله مشترک آمل و محمودآباد در شهرستان آمل در حال اجرا است.

به گزارش محمودآباد آنلاین، مهدی رازجویان در جلسه شورای اداری استان مازندران که ظهر امروز در فرمانداری محمودآباد برگزار شد، با بیان اینکه میزان مصرف گاز در مازندران به قدری زیاد است، بیان کرد: به دلیل اینکه دوستان ما در شرکت گاز به قطع گاز مشترکین خانگی مجبور نشوند، می‌طلبد که همه دست به دست هم دهیم و در مصرف گاز صرفه جویی داشته باشیم تا از این بحران خارج شویم.

وی افزود: خوشبختانه در این یکی دو روز فشار گاز در سطح استان به پایداری رسیده و تا این لحظه برای مشترکین خانگی هیچ قحطی‌ای گزارش نشد.

رازجویان با بیان اینکه مهمترین مشکل محمودآباد موضوع دپوی زباله در حاشیه سواحل است، گفت: در سال گذشته ما سه و نیم میلیارد تومان به سازمان شهرداری محمودآباد جهت انتقال زباله های دپو شده در کنار سواحل منتقل کردیم.

وی ادامه داد: میزان قابل توجهی از این زباله در ماه های پیش از محمودآباد به شهرهای دیگر انتقال پیدا کرد و مقداری هم مانده بود که خوشبختانه با هماهنگی انجام شده این مقدار زباله هم در روزهای آتی منتقل خواهد شد و معضل زباله در محمودآباد به پایان خواهد رسید.

معاون استاندار مازندران نوید داد: خط پردازش زباله مشترک آمل و محمودآباد در شهرستان آمل در حال اجرا است و این مورد می تواند نوید بخش این باشد که در بحث زباله اقدامات خوبی صورت گیرد.

مهدی رازجویان با بیان اینکه چاه های کشاورزی یکی از مشکلاتی است که شهرستان محمودآباد با آن دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: با هماهنگی هایی که صورت گرفته تا پایان سال منطقه مورد نظر باید در سامانه ثبت شود تا برای بهره برداری و تخصیص اعتبارات آن شاهد مشکلی نباشیم.

وی تصریح کرد: پروژه بعدی در حال اجرا خط انتقال آب به ضلع شمالی سرخ‌رود است که ظرف دو هفته آینده آبفا باید طرح آن را ارائه دهد تا فرماندار با استفاده از ظرفیت های مردمی و هماهنگی با آبفا آن را اجرایی کند.

رازجویان اظهار کرد: برای دوربرگردان کلوده نیز پیمانکار جدیدی در نظر گرفته شده؛ همچنین یکی از پیشنهادات حذف این دوربرگردان و تبدیل آن به یک میدان است که طرح آن در شورای ترافیک ارائه داده شده که امیدواریم آن چه مطلوب است هرچه زودتر میسر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز یک اولویت است گفت: در شهرها شهرداران و در روستاها دهیاران موظف به صدور پروانه ساختمانی هستند و در محدوده خارج از شهر و روستا نیز بخشداران صدور پروانه ساخت را برعهده دارند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین