نخستین اثر جوان محمودآبادی روانه بازار کتاب شد
نخستین اثر جوان محمودآبادی روانه بازار کتاب شد
محمودآباد آنلاین / کتاب خلاقیت نوآورانه در مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، به قلم سید قاسم علوی از انتشارات لعل سخن منتشر شد.

سید قاسم علوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین در رابطه با کتاب خود گفت: هدف از این پژوهش، تأثیر مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و انعطاف پذیری شناختی اساتید بر خلاقیت نوآورانه و کارآفرینی با نقش میانجی هوش تجاری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران است.

 

وی با بیان اینکه در این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران در سال تحصیلی ۱۳۹۸_۱۳۹۹ به تعداد ۱۴۸۸۸ نفر به عنوان جامعه آماری جهت مطالعات میدانی حاضر بودند، افزود: تعداد ۳۷۶ نفر با استفاده از جدول مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.

 

او اظهار کرد: برای گردآوری اطلاعات اولیه و ساخت مبانی نظری فیش برداری از کتب، پایان‌نامه و مقالات در بخش کتابخانه‌ای آنگاه از پرسشنامه در بخش میدانی استفاده شد.

 

علوی با بیان اینکه در این پژوهش از ۵ پرسشنامه استاندارد استفاده شده است، گفت: پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از الفای کرونباخ مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات(۹۶۳/۰)، انعطاف‌پذیری شناختی(۶۳۵/۰)، خلاقیت نوآورانه(۹۳۳/۰)، کارآفرینی(۹۷۴/۰)، هوش تجاری(۸۳۹/۰) بدست آمد.

 

این محقق جوان تصریح کرد: نتایج تحقیق نشان داد هوش تجاری ارتباط بین مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و انعطاف‌پذیری شناختی اساتید بر خلاقیت نوآورانه و کارآفرینی را میانجی‌گری می‌نماید.

 

وی افزود: عوامل (فردی، نگرشی، آموزشی، فنی، اقتصادی، محیطی، انسانی) بر خلاقیت نوآورانه، بر کارآفرینی، جایگزین‌ها بر خلاقیت نوآورانه، رفتارهای انسانی بر خلاقیت نوآورانه، کنترل بر خلاقیت نوآورانه، جایگزین‌ها بر کارآفرینی، کنترل بر کارآفرینی و بر رفتارهای انسانی بر کارآفرینی، با توجه به نقش میانجی هوش تجاری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران تأثیر دارد.

 

علوی ادامه داد: همچنین هوش تجاری در انعطاف پذیری شناختی، خلاقیت نوآورانه، کارآفرینی و در مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان موثر است.

 

لازم به ذکر است که سید قاسم علوی متولد سال ۱۳۶۲ و اهل روستای معلم‌کلا از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد است.

 

همچنین وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی و کارمند اداری دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین