دپوی زباله در شهر توریستی محمودآباد
دپوی زباله در شهر توریستی محمودآباد
محمودآباد آنلاین : محمودآباد اولین شهر ساحلی مازندران به پایتخت با وجود دو مشکل اساسی کمبود زیرساخت‌ها و دپوی زباله، با وجود بودجه استانی خدمات ملی به مسافران نوروزی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، استان مازندران دارای ۲۲ شهرستان است که هر یک از این شهرستان‌ها دارای ویژگی‌های خاص جغرافیایی هستند.

شهرستان‌هایی که با بهره‌مندی از نعمات خدادادی چون جنگل، دریا، کوه، رودخانه‌های خروشان، دشت در جایگاه خاص صنعت گردشگری قرار گیرد به طوری‌که این استان را با گزارش آماری بر ورود سالانه ۲۰ میلیون مسافر در ایام نوروزی به عنوان قطب گردشگری کشور قرار دهند.

اگرچه هر یک از این شهرستان‌ها به لحاظ زیرساختی کمبودهایی مواجه است و با تخصیص اعتبارات کم استانی، خدمات ملی به گردشگران ارائه می‌دهد و این ممکن است در بخش‌های مختلف دچار مشکلاتی شوند که مهمترین آن را می‌توان به زباله اشاره کرد که دپوی آن در بسیاری از نقاط جنگل، دشت و دریا معضل بزرگی را برای مردم این استان به وجود آورده است.

محمودآباد یکی از این شهرستان‌های استان مازندران است که به عنوان اولین و نزدیک‌ترین شهر ساحلی این استان به پایتخت شناخته می‌شود؛ شهر ساحلی با نزدیک ۹۰ هزار جمعیت شهری و روستایی دارای ۳۵ کیلومتر نوار ساحلی است که باعث شده تا مسافران زیادی را برای استفاده از دریای خزر به خود جذب کند.

این شهرستان علاوه بر ساحل زیبای دریا، از منطقه بکر جنگلی بونده، روستای تاریخی اهلم، بقعه باستانی سید رضا روستای حربده، امام‌زاده قاسم(ع)، آب بندان ها، فروشگاه‌های تجاری شیک و بازار بزرگ سنتی الغدیر برخوردار است.

نوروز امسال پس از دو سال وقفه ورود مسافران نوروزی به دلیل بیماری منحوس کرونا، پذیرای گردشگران بی‌شماری بوده است به گونه‌ای که در موج اول سفر بیش از ۹۳ هزار نفر به این شهر ساحلی آمدند.

شهری که با چنین حجم گردشگرانی موجب افزایش بار ترافیکی در نقاط شهری و دپوی بی‌نهایت زباله در جای جای گوشه‌های خیابان و که پس کوچه‌ی این شهر شده است؛ این حجم زیاد زباله با چهره ناخوشایند شهری موجب نارضایتی شهروندان و تردد لاک‌پشتی، کلافگی گردشگران و مسافران شده است.

در پایان این موج اول سفر نوروزی جلسه‌ای از سوی اعضای ۱۲گانه ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

  • نویسنده : کبریا مقدس
  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم مازندران