دولت در بورس دخالتی ندارد
دولت در بورس دخالتی ندارد
محمودآباد آنلاین : عشقی رئیس سازمان بورس ایران در جمع خبرنگاران گفت: هفته‌های گذشته بیشتر خریداران و فروشندگان بورس اشخاص خصوصی بودند و حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در تالار بورس خرید و فروش سهام انجام دادند.

وی افزود: صندوق هالی سرمایه گذاری هم از فعالان بورس هستند و استراتژی سازمان بورس حمایت از سرمایه گذاری‌های غیر مستقیم و توسعه صندوق‌های سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تشکیل مجامع استانی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: در استان سمنان ۲۲۰ هزار نفر و در کل کشور ۳ میلیون نفر عضو این شرکت‌ها هستند و در شورای عالی بورس تلاش می‌کنیم هر چه زودتر برای برگزاری مجامع استانی این شرکت‌ها برنامه ریزی کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با بیان اینکه بحث تعلیق نماد خودرو سازان در حال پیگیری است گفت: اگر موجبات این تعلیق رفع نشود، شرکت بورس در خصوص ادامه حضور خودروسازان در تابلو اصلی و یا لغو پذیرش و انتقال به فرابورس و بازار پایه تصمیم گیری می‌کند.

عشقی خاطرنشان کرد: در خصوص عرضه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بورس، بازگشایی نماد ارزش از محل سبد سهام انجام شده و سازمان بورس به عنوان بازار سرمایه دیگر برنامه‌ای برای آن‌ها ندارد و باید دید سازمان خصوصی سازی درباره آن‌ها چه اقدامی انجام میدهد.

  • نویسنده : امین امینی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان