دو قله ای شدن موج ششم کرونا در مازندران
دو قله ای شدن موج ششم کرونا در مازندران
محمودآباد آنلاین:معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا در استان پس از یک دوره کاهش مجددا افزایش یافته که نشان دهنده دو قله ای شدن موج ششم کرونا در مازندران است.

به گزارش محمودآباد آنلاین دکتر عباس علیپور روز یکشنبه در خصوص تشریح آخرین وضعیت کرونایی مازندران افزود: طی روزهای اخیر موارد بستری کرونایی در استان به صورت مختصری افزایش یافته و تعداد بیماران بستری  از میزان ترخیصی پیشی گرفته است.

وی توضیح داد: این افزایش در حال رخ داده است که پیش از شروع تعطیلات میزان بستری های کرونایی کمتر از میزان ترخیصی بوده و روند ابتلا به کرونا در استان  سیر کاهشی را طی می کرد ولی اکنون پس از یک هفته آمار برابر میزان ترخیص و بستری شاهد افزایش میزان بستری در استان هستیم.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران  از افزایش بیماران سرپایی از ابتدای فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: طی یک هفته گذشته ۳۵ درصد بیماران سرپایی کرونایی در استان افزایش یافته است که از این میزان ۱۲ درصد متعلق به مراجعه مسافران و ۲۳ درصد مراجعه بومیان استان بوده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که طی دو هفته آینده بیماران بستری استان نیز افزایش یابد و به تبع آن در چهار هفته بعدی  موارد فوتی نیز بیشتر می شود.

دکتر علیپور با اشاره به اینکه قله دوم در مازندران اتفاق افتاده است گفت: سیر کاهشی بیماران کرونایی به سطح قبل از قله اول نرسیده است و ما مجددا در استان شاهد افزایش بیماران کرونایی هستیم و این حاکی از دو قله ای شدن موج ششم کرونا در مازندران می باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت مناسب واکسیناسیون در مازندران از شدت پیک ششم کاسته است گفت: در حال حاضر حدود ۵۹ در صد از  افراد بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران  دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و همین امر سبب کاهش مرگ و میر و میزان بستری کرونایی شده است.

معاون بهداشت و درمان مازندران تنها راه مقابله با ویروس کرونا را در واکسیناسیون دانست و گفت: با توجه به اینکه  مردم دیگر قادر به تحمل خانه نشینی نیستند تنها راه مقابله و کاهش ابتلا به کرونا تزریق دز سوم واکسن است که می تواند ایمنی بالایی ایجاد کند.

وی از مردم خواست با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان هرچه سریع تر برای تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند تا با واکسنه شدن ۸۰ درصد از جامعه هدف استان میزان ابتلا  به کووید ۱۹ کاهش یابد و شدت بیماری نیز کمتر شود.

دو قله ای شدن موج ششم کرونا در مازندران

پررنگ تر شدن نقشه کرونایی مازندران در هفته های آتی

دکتر علی پور با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی  استان مازندران طی هفته های اخیر کاهش یافته است گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به زیر ۵۰ درصد رسیده است و با توجه به پایین بودن این عدد و همچنین افزایش بیماران سرپایی احتمال نارنجی  و قرمز شدن شهرستان های استان در هفته های آتی وجود دارد.

وی افزود: طی آخرین ارزیابی وزارت بهاشت شهرستان رامسر در استان مازندران به رنگ قرمز کرونایی در آمده است و علت آن نیز توریستی بودن این شهرستان و مراجعه غیر بومیان به بیمارستان های این شهرستان است.

معاون بهداشت و درمان مازندران  با بیان اینکه ارزیابی رنگ بندی کرونایی بر اساس میزان بستری است گفت: مراجعه بیماران از شهر های کوچک گیلان به رامسر را از  علت های قرمز شدن این شهرستان است و در حال حاضر نیز حدود ۴۰ درصد از بستری شده های رامسر متعلق به غیر بومیان و مسافران است.

وی همچنین افزود: رنگ آبی کونایی در سه شهرستان دیگر استان نیز نباید سبب امنیت خاطر و عادی انگاری شود زیرا پیش بینی می شود این شهرستان ها نز در هفته های آتی به رنگ زرد کرونایی تغییر کند.

بنابر آخرین ارزیابی وزارت کشور هم اکنون شهرستان رامسر در وضعیت قرمز و سه شهرستان بابلسر، جویبار و نوشهر در وضعیت آبی و ۱۸ شهرستان دیگر مازندران در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس آخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۱۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا