وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیند بازار خرید برنج می شود
وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیند بازار خرید برنج می شود
محمودآباد آنلاین:معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت : وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیندبازار خرید برنج می‌شود و وقتی دولت وارد شود ، برندهای بزرگ هم خواهند آمد و تحرکات خوبی را در بازاربرنج شاهد خواهیم بود.

محمد قربانی افزودبازار برنج مسأله جدی است ، اکنون شالیکوبی ها پر از برنج استو همه این موارد را رصد می‌کنیم.

وی ادامه داد : قطعا وزارت جهاد کشاورزی وارد فرآیند خرید در بازار برنج می‌شود، خرید ارقام کیفیپرمحصول انجام خواهد شد، در آینده نزدیک رونق خرید و فروش بازار برنج رخ می دهد.

بازار خرید و فروش برنج پس از حدود ۲ ماه از آغاز برداشت کشت اول در مازندران کم رونق است و  طبق اعلامرسمی اتحادیه شالیکوبی داران استان ، هم اکنون به طور متوسط در هر یک از کارخانه های شالیکوبی استان۵۰۰ تا ۸۰۰ تن برنج سفید آماده عرضه وجود دارد.

طبق آمار جهاد کشاورزی مازندران امسال حدود ۲۱۶ هزار هکتار زیر کشت اول برنج رفته است و اکنون  ۹۷درصد برداشت محصول برنج انجام شده است

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با ذکر این نکته که حفظ رتبه های نخست در تولیداتمحصولات کشاورزی بسیار مهم است اما پرداختن به صادرات محصولات کشاورزی مهم تر است ،گفتتعاملات ما با کشورهای مختلف آغاز شده است و تفاهم نامه های خوبی برای واردات و صادرات محصولاتکشاورزی هم منعقد شده است.

وی با توضیح این که دنیا بر روی سلامت غذا تاکید دارد و باید به این سمت برویم ، اما در کشور ما بیشترتمرکز روی تولید است ، اظهار داشتتشکل های وارداتی و صادراتی را باید پای کار بیاوریم تا در این زمینهنقش آفرینی کنند.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : ایرنا