مدیریت سواحل دریا در شمال باید از پایتخت آغاز شود
مدیریت سواحل دریا در شمال باید از پایتخت آغاز شود
محمودآباد آنلاین : علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد از پیش بینی و راه اندازی 11 شناگاه در ساحل شهرهای محمودآباد و سرخ رود و نواحی روستاهای ساحلی خبر داد .

به گزارش محمودآباد آنلاین روح الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: موقعیت سوق الجیشی شهرستان محمودآباد از مسیر پایتخت کشورمان به عنوان اولین شهر ساحلی موجب شده است تا همواره محمودآباد میزبان مسافران زیادی در ایام فصل گرما باشد و  وجود بیش از ۶۸ راه دسترسی به ساحل یکی از مهم ترین چالشهای مدیریت ستاد ساماندهی سواحل است.

وی گفت: در شهرستان محمودآباد بر عکس سایر شهرهای ساحلی مازندران که امکان شنا برای هر فرد فقط در مناطق محدود فراهم است و شهرک سازی ها و احداث آپارتمان ها مانع از ورود مسافران به دریا می شود ولی در جغرافیای این شهرستان چه در سرخ رود و چه در روستاهای نوار ساحلی بخش مرکزی و بخش سرخ رود و شهر محمودآباد دسترسی به سواحل به سهولت امکان پذیر است.

وی گفت: فارغ از دسترسی کوچه ها به دریا ، امسال عقب نشینی دریا و اضافه شدن محدوده های سنگ چین که سابقاً شنا ممنوع بوده است ولی در حال حاضر مستعد شنا می باشند ستاد ساماندهی سواحل را با چالش افزایش تعداد ناجیان غریق مواجه نموده است.

فرماندار محمودآباد تاکید کرد : بیشترین مسافران حاضر در ساحل  دریای محمودآباد متعلق به شهرهای تهران ، مشهد، گرگان و تبریز و… می باشد و با اعتبارات شهرستانی اصلا امکان مدیریت سواحل وجود ندارد و نیاز است در راستای حفظ جان هموطنانمان ، مدیران سایر استان ها هم پای کار بیاییند.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد همچنین از تشکیل چندین کمیته اجرایی در راستای مدیریت سواحل خبر داد و افزود: توسعه برنامه های فرهنگی و هنری و برگزاری جشنواره ها و رویدادهای ورزشی و فرهنگی امسال در مدیریت سواحل مورد توجه است

 

 

  • نویسنده : امین امینی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین