دولتمردان به داد مردم برسند/ مردم از این نظام اداری خسته و عصبانی هستند/ در جنگ اقتصادی نتوانستیم مردم را با خود همراه نماییم
دولتمردان به داد مردم برسند/ مردم از این نظام اداری خسته و عصبانی هستند/ در جنگ اقتصادی نتوانستیم مردم را با خود همراه نماییم
محمودآباد آنلاین: ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدیمی بودن ساختار و نظام اداری کشور که مربوط به قبل از انقلاب است گفت: آنچه که باید در این مقطع به صورت جدی و مهم مورد توجه قرار گیرد تغییر ساختار نظام اداری است و اختلاص و ارتشاء و فساد اداری ناشی از همین ساختار قدمی است که باید تغییر یابد ولی همواره مورد بی توجهی دولت های ادوار قرار گرفته است.

وی در تذکری جدی به دولت مردان گفت: مردم از این نظام اداری عصبانی و خسته هستند و باید به داد این مردم رسید و برای حل مشکلات مردم اقدامی اثر بخشی را انجام دهند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملّت ساختار اقتصادی متکی به نفت را مهمترین مشکل کشور دانست و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص طراحی اقتصاد بدون نفت که از بندهای مواد قوانین برنامه پنج ساله بوده است گفت: تحقق این رویکرد مهم اقتصادی هم از سوی دولت مردان غافل مانده است.

وی تصریح کرد : امروز یکی از دلایل گرانی که مردم را به شدت آزار می دهد و موجب کاهش اعتماد عمومی شده است همین شک های ارزی حاصل از اقتصاد نفتی است.

وی از مدیران اقتصادی دولت خواست تا با دعوت از مسئولین شورای امنیت کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ شفاف دهند که این شک های ارزی ناشی از تحریک تقاضای ارزی توسط اختلال گران اقتصادی و کشورهای مرتجع منطقه است یا حاصل از متغییرهای اقتصادی ؟

فرزانه گفت: باید به این واقعیت اذعان داشته باشیم که نتوانستیم در این جنگ اقتصادی مردم را به مانند جنگ تحمیلی با خود همراه نماییم و همین بی تدبیری موجب کاهش اعتماد عمومی در کشور شده است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه ۷۰% وسعت استان مازندران را جنگل و مرتع و ۱۰% آن را مزارع کشاورزی و ۵% را معابر و تنها ۱۵% وسعت مازندران برای سکونت مردم است گفت: متاسفانه در سالهای اخیر به علت بعد کوتاه مسافت پایتخت کشورمان و ترس از زلزله و آلودگی هوا و جنگ تحمیلی شهرهای مازندران بالاخص شهرستانهای نور و محمودآباد مورد هجوم هموطنان غیر بومی تهران و استان البرز قرار گرفته و این حجم از ساخت و ساز ها در این نواحی باعث تخریب محیط زیست وطبیعت شده است که باید گفت: ساخت سازهای بدون برنامه ریزی و ناخواسته در شمال به مرز تهدید رسیده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست با کمک و همراهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که دارای تجارب در مناطق روستایی هستند ، نسبت به ساماندهی ساخت و سازها در روستاها اقدام جدی تری در این حوزه انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به اقتصاد قالب مردم مازندران که کشاورزی است گفت: دولتمردان باید بدانند زیر ساخت های کشاورزی با توجه به هزینه های بالای کود و سم و کارگر ، قیمت موجود برنج کفاف زندگی کشاورزان روستایی را نمی دهد وکشاورزان با توجه به نرخ تورم و گرانی برای تامین هزینه های زندگی روزمره خود با چالش اساسی مواجعه هستند.

ولی الله فرزانه مشکلات گرانی و تحولات بورسی و شک های ارزی و کاهش ارزش پول را از مهمترین و رایج ترین مشکلات عمومی مردم در کنار مشکلات اختصاصی و زیر ساختی هر منطقه دانست و خاطر نشان کرد: طرح و تصمیمات جلسات سران قوا می تواند در حل این مشکلات موثر باشد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین