جوان محمودآبادی که هفت اختراعش هیچ مشابه خارجی ندارد
جوان محمودآبادی که هفت اختراعش هیچ مشابه خارجی ندارد
محمودآباد آنلاین: جوان کارآفرین محمودآبادی توانست با همت و پشتکار خود ، موفق به ثبت هفت اختراعی شود که هیچ مشابه خارجی ندارد.

به گزارش محمودآباد آنلاین، حسن عظیمی مدیر عامل شرکت آی گون نیرو نامیه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: از سال ۱۳۹۲ با همکاری برخی از دوستان خود در این شرکت به صورت تخصصی وارد بحث تولید مدارات الکترونیکی شدیم.

وی افزود: مهمترین اختراعات بنده؛ تولید فازمتر غیر تماسی هوشمند جیبی، صنعتی و رو کلاهی، فازمتر تماسی هوشمند، زهر گیر فرکانسی زهر زنبور عسل، ماژول کنترل دی لایت خودرو ، دستگاه تبدیل اسید اگزالیک به بخار سرد نیمه صنعتی و صنعتی، دزدگیر بی سیم هوشمند، سیستم هوشمند سازی مزارع پرورش ماهی، ترانس ۱۲ ولت، نرم افزار ثبت نام و مدیریت اعضاء، نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار ارزشیابی کیفی و کمی کارکنان و نرم افزار همیار نماز می باشد.

حسن عظیمی به مهمترین مقالات خود اشاره و بیان کرد : مقالات فازمتر غیر تماسی هوشمند، هوشمند سازی کوادکوپترها بر اساس میدان الکتریکی جهت بازدید از تجهیزات برقی در طول مسیر و ربات هوشمند مسیریاب کابل‌های برق زیرزمینی از دانشگاه IUMW از STR به ثبت و چاپ رسیده است.

عظیمی علت ورود تکنولوژی خود به صنعت زنبورداری را سابقه طولانی فعالیت این صنعت در کشور به‌صورت سنتی دانست و تصریح کرد: مقالات سیستم هوشمند ایمنی زنبور و افزایش عسل و سیستم زهرگیر فرکانسی زهر زنبور عسل در دومین کنگره بین المللی و دهمین کنگره زنبور عسل در کتابچه زنبور عسل ایران در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۵ به شماره ۹۱۱۳۹ به ثبت و چاپ رسیده است.

وی در رابطه با دستگاه هوشمند ایمنی زنبور و افزایش عسل به خبرنگار ما پاسخ داد: این سیستم، رفتار زنبور عسل را در اختیار زنبوردار قرار داده و میتواند دمای داخل کندو را کنترل کند.

این کارشناس الکترونیک با بیان اینکه یکی از بزرگترین آفات زنبورداری، زمستان گذرانی زنبور است ادامه داد: در فصل سرما به دلیل عدم وجود گل و گیاه و منابع غذایی کافی، زنبور از عسل داخل کندو تغذیه کرده و تولید گرما می کند و این درحالی است که ما سالانه کندوهای بسیار فراوانی را داریم که به دلیل برداشت غیر اصول عسل توسط انسان، با کاهش میزان ذخیره لازم عسل برای زنبور ها با توجه به کاهش منابع تغذیه، عدم تولید گرما و دمای مناسب تلف می شوند و این امر منجر به نابودی کندوها می‌شود.

عظیمی تاکید کرد: با این سیستم، جمعیت و خروجی کندوها تا ۴۰ برابر هم افزایش می‌یابد و جمعیت کندوها به حداکثر میزان خود در یک کندو می‌رسد.

وی اعلام کرد: یکی از دستگاه‌هایی که به‌طور مستقیم به ما کمک بلاعوض کرد، سازمان علمی پژوهشی سپاه کربلای مازندران بود که شاید اگر این دستگاه نبود، ما هم در سال ۱۳۹۲ مثل خیلی از دوستانمان از ایران خارج می‌شدیم.

مدیر عامل شرکت آی گون نیرو نامیه گفت: بااعلام برچسب ساخت ایران برای این دستگاه با عقب‌نشینی مدیران و با معرفی برچسب کشورهای خارجی نظیر کره و آمریکا با استقبال مواجه شدیم.

این کارآفرین بسیجی در خصوص بازدهی این دستگاه پاسخ داد: خوشبختانه پس از پایان این اختراع و معرفی این سیستم، به طرز گسترده‌ای میان زنبورداران پخش شده و از سراسر نقاط کشور تقاضا داشتیم و هم اکنون نیز در حال استفاده در سراسر کشور است.

او در خاتمه با اشاره به عدم موفقیت در صادرات این محصول، یادآور شد: این سیستم هیچ گونه نمونه خارجی ندارد و به دلیل عدم حمایت مسئولان گلوگاهی، این شرکت در حال حاضر در شهرستان محمودآباد در حال فعالیت است و ۱۲ نمایندگی فعال در سطح کشور دارد.

 

گفتنی است که شرکت آی گون نیرو نامیه سابقه همکاری با شرکت های استانی و کشوری و همچنین کسب مقامات برتر کشوری را در کارنامه خود دارد.

یادآور می شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش (( شنبه ی موفقیت ها ))  راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته ای در روزهای شنبه می باشد.

 

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین