بارندگی و خنکی هوا در مازندران تا هفته آینده ادامه دارد
بارندگی و خنکی هوا در مازندران تا هفته آینده ادامه دارد
محمودآباد آنلاین : هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه خنک شمالی و تداوم هوای خنک بویژه در چند روز آینده، پیش‌بینی کرد هوای استان از امروز تا اواسط هفته آینده نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده و رگباری همراه است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران غالبا ابری با رگبار باران و در ارتفاعات مه آلود و خنک همراه با   وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۵ تا ۳۰ و در ارتفاعات نیز بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در سه‌شنبه نیز نیمه ابری تا  ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده و  وزش باد پیش‌بینی شده است.دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۵ تا ۳۰ درجه و در ارتفاعات نیز بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در چهارشنبه را نیمه ابری تا ابری بویژه در ساعات بعدازظهر با بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۳۱ و در ارتفاعات نیز بین ۱۹ تا ۲۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای منتهی به آخر هفته پنجشنبه و جمعه نیز نیمه ابری در بعضی ساعات ابری بویژه در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۲ و در ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده را نیز نیمه ابری و در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سینوپتیک مازندران نشان می‌دهد که در ۷۲ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش باران با ۲۲ میلی‌متر در نوشهر به ثبت رسیده است و پس از آن ساری با ۱۴.۶، تنکابن ۱۰.۵ و رامسر با ۱۰.۴ شاهد بیشترین میزان بارش باران بودند.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری و دشت ناز با ثبت دمای ۳۰.۴ و آلاشت با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج همراه با باد نسبتا شدید پیش‌بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین