دلگرمی شالیکار، دلسردی شالیکوبی دار
دلگرمی شالیکار، دلسردی شالیکوبی دار
محمودآباد آنلاین : شالیکوبی داران خرید شالی از سوی تعداد محدودی واحد شالیکوبی را ضربه ای مهلک برای ۱۲۰۰ واخد شالیکوبی استان می دانند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، هرچند شالیکاران مازندرانی از خرید و پرداخت به موقع شالی‌های طارم امسال خود راضی هستند، اما شالیکوبی داران این اقدام را ضربه‌ای مهلک بر پیکره ۱۲۰۰ واحد شالیکوبی استان می دانند.

به عقیده شالیکوبی داران مازندرانی، فراهم آوردن زمینه‌های خرید شالی از شالیکاران از سوی شرکت‌های زنجیره تامین که خود صاحب یا طرف قرارداد با تعداد محدودی شالیکوبی در استان هستند، به معنای از چرخه خارج کردن بیش ازهزار و فعالیت تعداد اندکی از واحد‌های شالیکوبی استان در این فرایند است.

موضوعی که به گفته آنان با بزرگتر شدن دایره اقماری شرکت های زنجیره ای باعث شد تعداد زیادی از واحدهای شالیکوبی استان از مدار تولید خارج شوند در حالیکه می‌شد با مدیریت صحیح و تجمیع واحد‌های شالیکوبی استان به این منظور، همه‌ واحد‌های شالیکوبی استان را منتفع کند.

جهاد کشاورزی مازندران این انتقاد شالیکوبی داران استان را نتیجه جو روانی پس از فصل برداشت می داند و تاکید دارد این اقدام به منظور رفع دغدغه شالیکاران و تنظیم بازار برنج انجام شده است.

قرار است که تعدادی از فروشگاه های بزرگ زنجیره ای کشور با خرید شالی و تبدیل آن به برنج سفید در تعداد محدودی از واحدهای شالیکوبی طرف قرارداد با آنها یا واحدهای شالیکوبی وابسته به همین فروشگاه ها بخشی از برنج کشور را تامین و عرضه کنند.

براساس مصوبه ۳ سال پیش دولت خریداران عمده برنج می توانند به ازای خرید هر یک کیلوگرم برنج دوکیلوگرم برنج وارد کنند.

دیوارگر در گزارشی با عنوان دلگرمی شالیکار، دلسری شالیکوبی دار به بررسی این موضوع پرداخته است

  • نویسنده : دیواگر
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران