حل مشکل زباله مازندران کار استاندار و وزیرکشور هم نیست
حل مشکل زباله مازندران کار استاندار و وزیرکشور هم نیست
محمودآباد آنلاین : حاجی پور نماینده مردم شهرستان آمل در خانه ملّت : حل مشکل زباله استان مازندران جزء مهم ترین دغدغه و اولویت کاری ما بوده و حتی برای برون رفت از این معضل با رئیس جمهور و وزیرکشور دیدار و پیگیری کردیم ولی حل این مشکل اساسی باید با ورود سران سه قوه صورت بگیرد.

به گزارش محمودآباد آنلاین رضا حاجی پور نماینده مردم فهیم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در شامگاه روز گذشته در جمع اعضای هیات مذهبی بلال محمودآباد که در مسجدآهومحله این شهر برگزار شد گفت: بیش از سه دهه است که ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تن زباله در منطقه عمارت آمل دپو شده است و وزارت نیرو متعهد شده است تا مشکل زباله این منطقه را حل کند.

وی گفت: وزارت نیرو متعهد شده است تا دو سال آینده عملیات احداث سد هراز را به پایان برساند و در کنار موضوع احداث سد هزار متعهد شده است مشکل زباله را برای همیشه بهبود ببخشد.

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : مسئولیت وزارت کشور فقط در جانمایی محل جدید دپو و احداث کارخانه کمپوست و یا زباله سوز است و در این خصوص دیدار و مذاکراتی با وزیر کشور داشتیم و شخص وزیر نیز دغدغه دارند ولی مهم ترین قدم در حل این مشکل اول باید جایی مشخص شود.

وی گفت: رئیس جمهور قول دادند ظرف شش ماه مشکل زباله را حل کنند و وزارت کشور نیز رسماً اعلام کرده است که از نظر اعتباری مشکلی ندارد و آمادگی لازم برای تامین هزینه های احداث کارخانه زباله سوز یا کمپوست یا صنایع تبدیلی به انرژی را دارد ولی هنوز قدم اول که جانمایی احداث این کارخانه یا دپوی زباله است صورت نگرفته است.

رضا حاجی پور تاکید کرد: جمعیت استان مازندران ۳ میلیون و ۳۰۰هزار نفر است که فقط در آخر هفته شهرهای آمل و محمودآباد و بابلسر و فریدونکنار و سرخ رود به عنوان شهر های الف  شاهد سرریز جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر مسافر هستند و با توجه به افزایش سرانه حضور مسافران و افراد خوش نشین در روستاها الزاماً نباید برای حل مشکل زباله نگاه منطقه ای به این حوزه داشته شود.

وی خاطر نشان شد در جاده بلده و در منطقه منال زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در جغرافیای نزدیک به شهرستان نور برای حل مشکل زباله انتخاب شده است و آن منطقه تنها جایی است که می شود مشکل زباله شهرهای ردیف الف را تا ۵۰ سال آینده حل کرد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین