گوشت قربانی را از مراکز مجاز تهیه کنید
گوشت قربانی را از مراکز مجاز تهیه کنید
محمودآباد آنلاین : مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو از مردم خواست: گوشت مصرفی خود را از قصابی‌های مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

دکتر گلپایگانی از استقرار ۱۱۰ اکیپ ثابت و سیار در کلیه شهرهای استان مازندران برای نظارت کامل بر بهداشت و سلامت در ذبح دام‌های قربانی خبر داد.

او افزود: ۶۰ دامپزشک و ۵۷ کارشناس بهداشتی دامپزشکی در این طرح در میادین عرضه دام برای معاینه و تائید سلامت دام جهت قربانی فعالیت می کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران در ادامه گفت: در روز عید قربان هم اکیپ های سیار به منظور نظارت بر ذبح دام در کشتارگاه های صنعتی حضور می یابند.

دکتر گلپایگانی گفت: این اکیپ ها با استقرار در این مکان‌ها به طور رایگان در صورت تقاضای شهروندان، دام را ضمن معاینه، سلامت آن را تائید می کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به جهت جلوگیری از شیوه بیماری تب کریمه و کنگو توصیه‌هایی کرد.

دکتر گلپایگانی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستکش، ماسک و عینک برای افراد در تماس با دام‌ها، عنوان کرد: نگهداری گوشت و الایشات خوراکی نظیر دل، جگر و قلب به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال توصیه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه توصیه می‌شود در هنگام خرد کردن گوشت در منزل از دستکش استفاده شود، تصریح کرد: از جداسازی و له کردن کنه‌های روی بدن دام‌ها با دست خودداری کنید.

وی از هم استانی‌ها درخواست کرد هرگونه کشتار غیرمجاز دام را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و شماره تماس ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران