مشارکت مردم در تامین امنیت باید در اولویت پلیس باشد
مشارکت مردم در تامین امنیت باید در اولویت پلیس باشد
محمودآباد آنلاین- امام جمعه محمودآباد گفت: مشارکت و همراهی مردم در تامین امنیت باید در اولویت پلیس باشد و پلیس باید توجه به جایگاه مردم در تحقق ماموریت ها را در پیشانی اقدامات خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام سید داوود موسوی در صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی که به مناسبت هفته ناجا در محل ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان محمودآباد برگزار شد، بیان کرد: قدرتمندی و توانمندی کشورها معیاری پذیرفته شده در سطح بین المللی است که به امنیت پایدار در داخل مرزها بستگی دارد.

وی افزود: در همه کشورها پلیس بر اساس معیارهای تعریف شده از سوی دستگاه‌های حاکمیتی در بهبود امنیت و نظم نقش داشته و تامین امنیت به پلیس آن کشورها واگذار شده است.

موسوی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی و سایر قوانین نیروی انتظامی، پلیس در پیشران همه مولفه های امنیت داخلی قرار داشته و با ماموریت های متنوعی در حوزه امنیت داخلی سر و کار دارد.

امام جمعه محمودآباد اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در زمره پلیس های مجهز و مستعد دنیا شناخته شده و در بحث ارتباط با پلیس های دنیا در تحقق وظایف ابلاغی نیز به صورت ویژه جا افتاده و در عرصه پلیس بین‌الملل توانمند و منضبط ظاهر شده است.

او اضافه کرد: پلیس در کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران با جمعیت متکثر و نسبتاً زیاد و با تنوع قومی و مذهبی قطعاً برای پایداری نظم و امنیت دارای وظایف سنگینی بوده که به طور قطع نیروی انتظامی در این حوزه یا دارای نقش مستقیم بوده و یا دارای نقش مکمل و همکار می‌باشد

موسوی با اشاره به استقرار کشور ایران در منطقه حساس ژئوپلیتیکی و در معرض انواع مخاطرات امنیتی و بعضا دست اندازی بازیگران زیاد خواه بین المللی برای دخالت در این منطقه، خاطرنشان کرد: ما در سیاستی اجتناب ناپذیری هستیم که باید در راستای تقویت زیرساخت‌های امنیتی و دفاعی خود تدابیر مناسبی را اتخاذ کنیم.

وی تصریح کرد: پلیس برای تحقق این وظایف خطیر و مهم باید به صورت ویژه و به تناسب سطح تمهیدات و دست اندازی های امنیتی اطلاعاتی، اجتماعی و سایبری اقدام کرده و در همه این سیاست گذاری ها باید توجه به جایگاه مردم در تحقق ماموریت ها را در پیشانی اقدامات خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام سید داوود موسوی با تاکید بر حضور مقتدرانه مردم و پیوستگی آن‌ها با حاکمیت در تداوم نیاز به احساس امنیت و آرامش، گفت: نیروی انتظامی باید مرتباً در پایش رفتار با مردم، اصل اخلاق، ملاطفت، کارسازی و پاسخگویی قانونمند و اقناع کنندگی را در برنامه قرار داده و روز به روز با تکیه کردن مردم در این نبرد در تحقق انتظارشان بیفزاید.

امام جمعه محمودآباد در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید با رسیدگی به آحاد نیروهای پلیس و با حذف دغدغه روزمره آنها در اداره زندگی به تقویت روحی آنان در خدمت شبانه روزی به مردم پرداخته و متقابلاً ارکان این نیروی انقلابی و باعزت با حفظ موقعیت ممتاز خود در نظام با تسهیل خدمتگزاری و تسریع در پرداختن به امور مردم در ابعاد مختلف اعم از ناامنی های محیطی، مسائل اخلاقی، استفاده از مواد مخدر، تعدی به حریم خصوصی مردم، مسئله دستبرد و سرقت اموال و اقدامات اراذل و اوباش و انتحاری های خانمان سوز و تهدید کنندگان در فضای مجازی و اجرای احکام نظارتی در حوزه های اقتصادی بیش از گذشته در خدمت رسانی به مردم پیش‌قدم باشند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین