باد و باران‌های رگباری تا پایان هفته مهمان آسمان مازندران است
باد و باران‌های رگباری تا پایان هفته مهمان آسمان مازندران است
محمودآباد آنلاین: هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که رگبار باران، رعد و برق پراکنده و وزش باد نسبتا شدید به طور متناوب از امروز تا پایان هفته جاری مهمان آسمان مازندران است ، اگر چه هوای استان طی دو روز آینده همچنان شرجی باقی می‌ماند.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، با شمالی شدن جریانات هوا رشد ابر، شرجی بودن هوا و وزش باد را در استان شاهد خواهیم بود و در بعدازظهر بویژه در ارتفاعات بارش رگبار باران و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با استقرار سامانه گرم جنوبی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، دمای هوای مازندران روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و میانگین دما در مناطق غربی با دو تا سه درجه افزایش بین ۲۷ تا ۳۱ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز با دو تا چهار درجه افزایش به ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

بیشترین میزان افزایش دما در روز چهارشنبه مربوط به شهرهای ساری، آمل و گلوگاه، میاندرو و نکا است. دمای هوای این مناطق از ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با سه درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. کمترین میزان افزایش دما نیز در طی این مدت مربوط به شهرهای چالوس، نوشهر، تنکابن و رامسر است. دمای هوای این مناطق از ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با دو درجه افزایش در روز جهارشبنه به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که با ورود سامانه جدید، آسمان مازندران در روزهای آخر هفته جاری پنجشنبه و جمعه علاوه بر افزایش ابر، با رگبار پراکنده باران، وزش باد و کاهش چند درجه‌ای دمای هوا نیز همراه است به گونه‌ای که دمای هوا در روز پنجشنبه در مقایسه با روز ماقبل آن در مناطق مرکزی و شرقی حدود سه تا چهار و در مناطق غربی نیز بین دو تا سه درجه کاهش می‌یابد.

مناطق ییلاقی و ارتفاعات مازندران بر خلاف مناطق ساحلی، روز سه‌شنبه شاهد هوای نسبتا خنک خواهند بود و دمای هوا نیز بین ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود اما از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری دوباره شاهد افزایش دما در این مناطق خواهیم بود و دمای هوا در طی این مدت بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را در روز جاری صاف تا نیمه ابری، در دامنه ها و غرب استان گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۶ تا ۲۹ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سلسیوس  پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری و بویژه در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده ووزش باد و از اواخر روز با کاهش ابر پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در این مدت در مناطق غربی بین ۲۴ تا ۲۷ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای سه‌‏شنبه و چهارشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات گاهی با وزش باد گرم جنوبی با بیشینه دما در مناطق غربی  بین ۲۷ تا ۳۱ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای آخر هفته جاری پنجشنبه و جمعه نیز نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات با افزایش ابر ، وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعد وبرق پراکنده پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق غربی بین ۲۳ تا ۲۷ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

داده های آماری از ایستگاهای هواشناسی مازندران نشان می دهد که دشت ناز با ۳۱.۲ و کلاردشت نیز با ۱۸.۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیسب گرمترین و خنکترین مناطق مازندران درذ طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتیگرالد بالای صفر می رسد که این میزنا در مقایسه با روز گذشته تغییری نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نسبتا مواج و برای فردا دوشنبه نیز با موج متوسط پیش‌بینی شده است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران