مهاجرت ۱۶۰۰ بال قوی فریاد کش به تالاب سرخ رود
مهاجرت ۱۶۰۰ بال قوی فریاد کش به تالاب سرخ رود
محمودآباد آنلاین : اسماعیلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد از مهاجرت بیش از 1600 بال قوی فریاد کش به تالاب وزرامحله سرخ رود به منظور زمستان گذرانی خبر داد.

قهرمان اسماعیلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: امسال عمده جمعیت قو های مهاجر از نوع قوی گنگ و قوی کوچک که گونه های در لیست سرخ هستند در تالاب وزرامحله سرخ رود مشاهده شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان محمودآباد ضمن اشاره به زیبایی های مهاجرت قوها به تالاب وزرامحله سرخ رود از وجود برخی کمبودها و مشکلات نگهداری و حفاظت از این گونه های نادر خبر داد و افزود: شرایط امنیت تالاب مطلوب هست اما به علت تغذیه مواد غذایی ، قوها به مناطق شالیزاری اطراف پرواز می کنند و برپایی دام های هوایی در مسیر حرکت آنها ، حیات این موجود زیبا را تهدید می کند.

قهرمان اسماعیلی وجود تعداد زیادی سگ های  بلاصاحب در عرصه تالاب را تهدید عنوان کرد و اشاره داشت می توان گفت در بحث نگهداشت و حفظ جان آنها امسال با سختی های زیادی روبرو هستیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان محمودآباد از استقرار دائم محیط بانان و چند نفر از دوستداران حیات و حش به منظور پیشگیری از هرگونه شکار و آسیب رسیدن به قوه ها خبر داد.

وی اضافه کرد : از ابتدای آذر و با فرود قوها و با استقرار کانکس ، محیط بانان ما بصورت شبانه روزی در تالاب حضور دارند و نسبت به حفاظت از قوه ها با جدیت و حساسیت مشغول به انجام ماموریت هستند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین