وضعیت بحرانی کرونا در محمودآباد/افزایش فوتی ها در روزهای اخیر
وضعیت بحرانی کرونا در محمودآباد/افزایش فوتی ها در روزهای اخیر
محمودپاباد آنلاین: مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد وضعیت کرونایی محمودآباد را بسیار وخیم و بحرانی توصیف کرد و گفت که این وضعیت سبب شده است تا کادر درمان با وجود کار سنگین و فرسایشی مورد پرخاشگری و بی‌احترامی قرار بگیرند.

عباس توان با اعلام این که  تخت های بیمارستانی شهرستان کاملا پر شده است و حتی برای بستری یک مریض کرونایی تخت خالی وجود ندارد ، افزود : در حال حاضر ۴۴ بیمار کرونایی در بخش و ۱۲ بیمار کرونایی در قسمت اورژانس بستری هستند و از تمام ظرفیت بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی استفاده شده است.

وی تعداد بیماران بستری محمودآبادی را ۱۳۳ نفر عنوان کرد و گفت: ۷۷ نفر از این تعداد به علت نبود تخت در بیمارستان های شهرهای اطراف بستری هستند و در حال حاضر هیچ تخت خالی برای بستری بیمار جدید کرونایی وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت شیوع بیماری کرونا در محمودآباد را خارج از کنترل توصیف کرد و ادامه داد: روزانه  بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار نیز به صورت بستری موقت  دارو دریافت می کنند و تحت درمان قرار دارند .

وی با بیان اینکه امکانات بیمارستانی شهرستان محمودآباد محدود است تاکید کرد: با همین تعدادبیمار  نیز برای تامین اکسیژن شرایط سختی در بیمارستان وجود دارد و به کپسول های بیشتری برای بیماران بستری نیاز داریم و به همین دلیل امکان افزایش تخت در بیمارستان وجود ندارد.

توان کمبود کادر درمان را نیز یکی دیگر از مشکلات بیمارستان شهدای محمودآباد عنوان کرد و  افزود: در این شرایط امکان راه اندازی تقاهتگاه و بیمارستان صحرایی در این شهرستان وجود ندارد و تنها راه حل راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرهای بزرگتر با امکانات بیشتر است که بیماران این شهرستان نیز به آنجا منتقل شوند.

توان همچنین از افزایش تعداد فوتی ها طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه تاکنون ۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در محمودآباد فوت کردند که آمار  بالایی است.

برخورد بد مردم با کادر درمانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد از برخورد بد مردم با کادر درمانی گلایه کرد و گفت: متاسفانه این روزها شاهد پرخاشگری همراهان بیماران کرونایی با کادر درمان هستیم که سختی کار را برای این افراد دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: کادر درمان در این روزهای سخت  کرونایی بیش تر از توانشان در حال خدت رسانی هستند ولی متاسفانه به جای قدردانی از آنها، پرخاشگری و بی احترامی نصیبشان می شود.

توان گفت : متاسفانه با وجود اعلام وضعیت قرمز و بحرانی در شهرستان مردم همچنان دچار عادی انگاری هستند و به جای مقصر دانستن خودشان در کوتاهی از پروتکل های بهداشتی کادر درمان را مقصر می دانند.

شهرستان محمودآباد در تاریخ هشتم تیر ماه از شرایط زرد کرونایی خارج  و وارد رنگ نارنجی کرونایی شد و پس از آن با گذشت تنها ۷۲ ساعت رنگ کرونایی این شهرستان قرمز شد. اکنون با گذشت بیش از یک ماه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و  شیوع ویروس در این شهرستان به گونه ای افزایش یافت که ضریب خطر آن  از میانگین استانی بالاتر است و همچون شهرهای پرجمعیت استان به عدد ۳۰ رسیده است یعنی به ازای هر صد هزار نفر  در این شهرستان ۳۰ نفر روزانه در بیمارستان بستری می شوند.

شهرستان صد هزار نفری محمودآباد دارای دو بخش سرخرود و مرکزی است  و تنها یک بیمارستان دارد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین