تعداد قربانیان مازندرانی کرونا  به مرز۶۰۰ نفر رسید
تعداد قربانیان مازندرانی کرونا  به مرز۶۰۰ نفر رسید
محمودآباد آنلاین/تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در مازندران پس از چهار روز یک بار دیگر و برای دومین بار از چهار هزار نفر گذشت و رکورد جدید چهار هزار و ۳۷ نفر را ثبت کرد و با مرگ ۴۹ نفر دیگر، تعداد قربانیان کرونایی مرداد مازندران به مرز ۶۰۰ نفر نزدیک شد.

آمارهای مربوط به کرونا در مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهند که هنوز این استان در وضعیت فوق بحرانی و کاملا سیاه کرونایی قرار دارد و ضریب خطر ابتلا به کرونا در مازندران کماکان بالاترین میزان را در بین استان‌های کشور دارد.

تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران که بیشترین رکورد ثبت شده‌اش ۴۰۰۵ نفر و مربوط به روز ۱۵ مرداد بود، پس از چهار روز قرار داشتن در محدوده سه هزار و ۹۸۰ نفر، برای دومین بار از چهار هزار نفر بیشتر شد و رکورد جدید چهار هزار و ۳۷ نفر برای دوران شیوع کرونا در مازندران ثبت شد.

تعداد مجموع بستری‌شدگان جدید کرونایی در مازندران طی ۲۴ ساعت اخیر ۷۲۴ نفر و تعداد مجموع ترخیص‌شدگان نیز ۶۵۴ نفر ثبت شده است. تعداد بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه نیز مانند روز قبل روی عدد ۴۱۷ نفر ثابت مانده است.

در این بازه زمانی ۴۹ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران جان باختند که تعداد قربانیان مرداد ماه کرونا در مازندران را به ۵۹۵ رسانده است. با توجه به فوت ۵۳۶ نفر در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، مازندران همچنان با سهم ۹ درصدی از مرگ‌های کرونایی طی هر شبانه‌روز یکی از بحرانی‌ترین استان‌های کشور است.

آمارهای دانشگاه علوم پزشکی بابل نشان می‌دهد که وضعیت شهرستان بابل از نظر روند بستری‌های جدید کرونایی همچنان افزایشی است. تعداد بستری‌شدگان کرونایی در این شهرستان به یکهزار و ۴۳۰ نفر رسیده که بیشترین آمار بستری‌شدگان کرونایی در این شهرستان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون است.

مازندران با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در میزان ابتلا نخستین استان کشور است. در حالی که آمار کشوری ضریب خطر یا میزان ابتلا در حال حاضر ۱۲ تا ۱۴ نفر به ازای هر یکصدهزار نفر است این عدد برای مازندران با فاصله حدود ۲.۵ برابری بین ۲۷ تا ۳۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر برآورد می‌شود که در محاسبات رنگ‌بندی کرونایی مازندران را در وضعیت سیاه کرونایی قرار می‌دهد.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا