کلنگ احداث دبستان هفت کلاسه حاجی‌کلا به زمین زده شد
کلنگ احداث دبستان هفت کلاسه حاجی‌کلا به زمین زده شد
کلنگ احداث مدرسه ابتدائی ۷ کلاسه شهید مدرس روستای حاجی‌کلا از توابع بخش سرخرود شهرستان محمودآباد ، صبح امروز همزمان با پنجمین روز از هفته دولت به زمین زده شد

به گزارش محمودآباد آنلاین : در آئین کلنگ‌زنی این دبستان ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ، شریعت فرماندار محمودآباد ، هاشمی بخشدار سرخرود ، نصری رئیس آموزش و پرورش محمودآباد و سایر مسئولین حضور یافتند.

این دبستان در زمینی به مساحت ۲۰۸۰ متر مربع ، با زیربنای ۴۶۰ متر مربعی و با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال در دست احداث قرار گرفت.

ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در این آئین ضمن گرامیداشت هفته دولت راه حل مشکلات جوانان را توجه به مدراس و تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد : مدیران ، مسئولان و مردم باید نیمی از فعالیت خود را به مدارس اختصاص داده و به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند تا مشکلات جوانان حل شود.

او تصریح کرد : امروزه خیرین جلوه‌های بسیار ارزشمندی در خدمت به مردم ایفا می‌کنند و به ویژه در حوزه دانش آموزان در طول تاریخ شاهد نقش مهم خیرین در بازسازی و احداث مدارس بوده ایم.

فرزانه در پایان اظهاراتش با تاکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ هنرستان‌ها در جامعه بیان داشت : ما باید هنرستان ها را تقویت کنیم تا فرزندان ما در کنار آموزش ، مهارتی بیاموزند که بتوانند در آینده یک خانواده را به درستی اداره کنند.

علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد هم در ادامه بیان کرد : رشد و توسعه یک کشور فقط با داشتن نیروی انسانی کارآمد میسر است که آن هم در مدارس شکل می گیرد

او با تاکید بر اینکه بهترین امکانات و عالی ترین آموزه‌ها و منابع باید در دسترس دانش آموزان باشد تا آنان مدرسه را خانه خود بدانند عنوان کرد : اگر دانش آموز مدرسه را خانه خودش بداند، دلزدگی آموزشی از بین خواهد رفت.

نماینده عالی دولت در محمودآباد با بیان اینکه گستره آموزش و پرورش در دل خانواده‌هاست ذکر کرد : تمام بزرگان و فیلسوفان و اندیشمندان و تمام کسانی که دنیا را متحول کردند، از همین مدارس رشد کرده و تحول یافته اند.

نصری مدیر آموزش و پرورش محمودآباد طی سخنانی در این آئین اظهار کرد : توجه مردم و خیرین به دانش آموزان و مدرسه سازی، نشانه درک صحیح جامعه از نظام تعلیم و تربیت است.

وی خاطرنشان کرد : در هرجایی که مدیران و مسئولین کار را به مردم سپردند آن کار به بهترین شکل انجام شد.

او در پایان متذکر شد : توجه به نظام تعلیم و تربیت پشتوانه ای محکم برای آینده کشور رقم خواهد زد و ما با آموزش درست به دانش آموزان در مدارس، در مسیر شکوفایی آینده قدم خواهیم گذاشت.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین