واردات بی رویه برنج کشاورزان مازندرانی را بی انگیزه کرده است
واردات بی رویه برنج کشاورزان مازندرانی را بی انگیزه کرده است
محمودآباد آنلاین: ولی الله فرزانه نماینده مردم شریف شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی از واردات بی رویه برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات کشاورزان مازندرانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ولی الله فرزانه عضو کمیسیون برنامه ریزی مجلس شورای اسلامی  در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا می دانید کشاورزان مازندرانی به دلیل واردات بی رویه برنج و کاهش شدید قیمت ها، با بی انگیزگی وارد فصل جدید زراعی شده اند؟

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروزه کشاورزان برای برقدار کردن چاه های آب میان وزارتخانه های کشاورزی، نفت، نیرو و بانک ها سرگردان هستند و هیچکس هم پاسخگو نیست. همچنین آنها برای تامین سوخت نفت چاه های کشاورزی نیز سرگردان ادارات هستند، در صورتی که اکثر چاه های مازندران زیرسطحی بوده و عمق ۲۰ متری دارند.

وی خاطرنشان کرد: آیا داستان کیک و نوشابه را شنیده اید؟ امروزه به کشاورز گفته می شود اگر کود اوره می خواهید باید محصولات دیگر را نیز خریداری کنید و این در حالی است که کشاورزی که هنوز محصولاتش را به فروش نرسانده، چطور باید این کار را انجام دهد؟

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خانه ملّت