جامعه برای حیات به نشاط و امیدواری نیاز دارد
جامعه برای حیات به نشاط و امیدواری نیاز دارد
محمودآباد آنلاین: موسوی امام جمعه محمودآباد طی سخنانی در جلسه شوراي عمومي شهرستان محمودآباد خواستار ايجاد نشاط در جامعه شد و افزود: جامعه براي ادامه حيات و سرزندگي نياز به اميدواري دارد.

امام جمعه محمودآباد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد خواستار توجه بیشتر به بنیاد خانواده شد و گفت: جامعه اسلامی از ابتدای پیدایش تا کنون مورد حملات متفاوت و مخرب در همه حوزه ها قرار گرفته که مهمترین آن بنیاد خانواده است.

وی بابیان اینکه خروجی این تهاجمات نگرانی جدی را در جامعه به دنبال خواهد داشت افرود : برای استحکام بنیاد خانواده نیاز به احساس مسئولیت همه دستگاه ها و تمامی دلسوزان فرهنگی است.

حجت الاسلام سید داود موسوی گفت: سخت گیری در ازدواج، دخالت خانواده ها در زندگی زوج های جوان،شرط و شروط های سنگین،توقعات زیاده طلبی، بمباران فرهنگی در فضای دیداری و شنیدتری فضای مجازی شرایط را برای جوانان دشوار کرده است که باید اثر گذاران فرهنگی، صاحبان قلم و ادارات دارای نقش تعلیم و تربیتی به این عرصه ورود کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش به ایجاد نشاط در جامعه اشاره کرد و گفت:یک جامعه زنده برای ادامه حیات خود نیاز به نشاط اجتماعی و سرزندگی دارد.

وی ادامه داد:ایجاد روحیه ناامیدی  و گرفتن ظرفیت های مثبت جامعه در عرصه های گوناگون با تمام امکانات و ابزارهای بین المللی و داخلی در دستور کار شبکه های دشمن قرار دارد.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه کشور اسلامی ما با روحیه و امید توانسته در مقابل دشمنی ها و فشار جهانی ایستادگی کرده است افزود:در چنین شرایطی باید همه دلسوزان برای کمک به انسجام و نشاط جهت دار جامعه همه توان خود را بکار گیرند.

وی ادامه داد: در فرهنگ دینی ما برای نشاط و شادابی جامعه دستورات همه جانبه ای وجود داشته که باید دستگاه های ذیربط در همه عرصه های معنوی و دنیایی برای ان برنامه ریزی کنند

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه به دلیل بیماری کرونا شرایط جدید اقتصادی و اجتماعی حاکم شده است ادامه داد:باید به فکر تدابیر پیشگیرانه و امید دادن به طبقات متوسط و پایین جامعه که بار نظام را به دوش کشیده اند،باشیم.

وی افزود: باید این مساله در ابعاد مختلف واکاوی و برای هر موضوعی راه حل منطقه ای تدبیر و اجرایی شود تا با کمک به اقشار مستحق و تحت فشار روحیه امید به آینده در جامعه زنده شود

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین