محمودآباد جز ۵ شهرستان اولویت دار در پروژه های آبی استان است
محمودآباد جز ۵ شهرستان اولویت دار در پروژه های آبی استان است
محمودآباد آنلاین : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه محمودآباد یکی از 5 شهرستان اولویت دار پروژه های آبی استان است، گفت: با اعطای تسهیلات از بانک توسعه اسلامی مشکلات آبفا 5 شهرستان از جمله محمودآباد ظرف مدت 2 سال به طور کامل برطرف می شود.

جلسه رفع مشکل آب آشامیدنی مردم بخش و شهر سرخ رود ظهر امروز با حضور حجت السلام مهدی تقی زاده امام جمعه بخش سرخ رود و  ولی الله فرزانه نماینده مردم شهرستانهای محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی و خسرو طالبی سرپرست فرمانداری محمودآباد و مجید عبدالهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران و معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری و بخشداران مرکزی و سرخ رود در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در این جلسه ضمن بیان اینکه شهرستان محمودآباد از نظر منابع آبی ضعیف است گفت: با وجود محدودیت درمنابع آبی،  پروژه های خوبی در سطح شهرستان از طرف اداره آب و فاضلاب استان اجرا شده است.

مجید عبدالهی پروژه دابوی شمالی  را یکی از پروژه های بزرگ روستایی کشور دانست و افزود: این پروژه شامل ۲۶ روستا و  شهر سرخرود می باشد و منبع خوبی برای رفع مشکلات ابی این منطقه است.

وی با بیان اینکه پروژه دابوی شمالی با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است  گفت:در این پروژه برای رفع کمبود دبی آب لوله گذاری خط انتقال چدنی با قطر ۴۰۰ و ۵۰۰ میلی متر به طول ۱۷ کیلومتر انجام شد.

مدیرعامل آبفا مازندران گفت: این پروژه به یک سری اصلاحات جزئی نیاز دارد که به زودی مرتفع خواهد شد و با ظرفیت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه دابوی شمالی تقریبا به پایان رسیده است افزود : حدود ۳ میلیارد دیگر اعتبار برای تکمیل قسمت های دیگر و اضافه کردن خطوط  نیاز است.

عبدالهی به مشکل آب در قمست  شمال  سرخرود اشاره کرد و گفت:  قسمت هایی از این بخش نیاز به لوله گذاری دارد که اداره آب درصدد برطرف کردن این مشکل است

وی همچنین به استفاده از بهترین پکیج ها برای حذف آهن و منگنز در آب سرخرود تاکید کرد و گفت: برای بهتر شدن کیفیت آب این منطقه به توسعه شبکه و اصلاح و مرمت آن نیاز است که برای نحقق این امر نیازمند اعتبار از صندوق بانک اسلامی هستیم.

مدیر عامل آبفا مازندران تصریح کرد: برای رفع مشکلات آب و فاضلاب ۵ شهرستان استان از جمله محمودآباد با  بانک توسعه اسلامی مذاکراتی در پی تقاضای تسهیلات ۲۸۱ میلیون یورویی صورت گرفته است که در صورت تامین  ظرف مدات دو سال مشکلات آب و ساماندهی  فاضلاب این شهرستان ها برطرف خواهد شد.

عبدالهی همچنین به مشکلات آب در روستاهای محمودآباد اشاره کرد و گفت: مشکل آب روستاهای تشبندان، معلم کلا، خشت سر ،شومیا وچهارمحل نیز در قالب مجتمع آبرسانی مرتفع گردید.

وی با بیان اینکه  مصوب شهرستان محمودآباد در حوزه آب در سال گذشته  یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است گفت: از این میزان تنها ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است اما اداره آب همان مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون را در این شهرستان هزینه کرد.

  • نویسنده : محمد محتاطی