تخصیص ۹۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در بخش کشاورزی محمودآباد
تخصیص ۹۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در بخش کشاورزی محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از تخصیص 90 میلیارد ریال 345 میلیون ریال اعتبارات عمرانی بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده گفت: ‏جلسه کارگروه آب، خاک و کشاورزی با معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری و به دبیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد و حضور کلیه اعضای کارگروه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: در سال زراعی امسال تاکنون سه هزار و ۳۰۵ تن کود شیمیایی به تفکیک دو هزار و ۷۵۶ تن کود اوره، ۴۶۴ تن کود فسفات و ۸۵ تن کود پتاس بین شالیکاران شهرستان محمودآباد توزیع شد.

هادی‌زاده با اشاره به اینکه پلاک‌گذاری به معنی هویت دهی به ماشین آلات و کشاورزی کشور است که با دریافت پلاک راهنمایی و رانندگی ماشین دارای سند رسمی شده و سرمایه کشاورزان هویت پیدا میکند، اظهار داشت: این مدیریت جهت تشکیل و تکمیل پرونده تراکتورهای فاقد پلاک شروع کرده و طی هشت مرحله با اعزام پلیس راهور شهرستان محمودآباد توانسته ۲۴۹ دستگاه را مورد بازدید قرارداده و همه این دستگاه‌ها توسط پلیس راهور تایید و روند پلاک‌گذاری توسط دو کارگزار بخش مرکزی و بخش سرخ رود دردست اقدام می باشد. که تاکنون تعداد ۱۴۵ دستگاه بیمه شخص ثالث و تعداد ۱۲۰ دستگاه منجربه دریافت سینی پلاک گردید.

وی مهم‌ترین پروژه‌های فنی و زیربنایی دردست اقدام این مدیریت را نقشه برداری و طراحی جهت اجرای پروژه مرمت و بهسازی آببندان روستای حاجیکلا، بیشه کلا، ابوالحسن آباد و اهلم با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد و ششصد میلیون ریال و همچنین عقد قرارداد جهت اجرای پروژه تجهیز و برقدار کردن چاه‌های آب زراعی سرخ‌رود، معلم کلا و ابوالحسن‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال و نیز پروژه احداث و بهسازی کانال آبیاری روستاهای برنجده، بائوده‌علیا، ارمک‌کلا، سنگ‌کتی و معلم‌کلا به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال و همچنین اجرای پروژه سردهنه آب زراعی روستاهای تلیکسر و اورطشت به مبلغ هفت میلیارد ریال و نیز تصویب اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال جهت اجرای پروژه‌های مبارزه به بحران کم آبی عنوان نمود.

این مقام مسئول در خصوص میزان جوجه ریزی در ۳ ماهه اول سال افزود: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان به میزان یک میلیون و دویست هزار قطعه در ۵۱ نوبت صورت گرفت که منجر به تولید بیش از دو هزار و ۳۱۶ تن مرغ گرم آماده طبخ گردید.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین