بیمه ۱۰۰ هکتار شالیزار در محمودآباد
بیمه ۱۰۰ هکتار شالیزار در محمودآباد
محمودآبادآنلاین:مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از بیمه بیش از 100 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در سال زراعی جدید تاکنون خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده ز بیمه بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد در سال زراعی جدید(۱۴۰۲-۱۴۰۱)تاکنون خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد بیان کرد: در حال حاضر بیمه به عنوان یک ابزار مناسب مدیریت ریسک، تنها راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیرمترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است که می تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کتد.

هادی‌زاده بر اهتمام و تعهد کارشناسان پهنه در اطلاع رسانی و توجیه بهره برداران در زمینه اهمیت بیمه تاکید و اظهار داشت: تمام کشاورزان باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند چراکه تنها اهرم حمایت از کشاورزان و بهره برداران در مواقع بحران وحوادث، بیمه محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ یک هزار و ۹۴۱ هکتار ازاراضی شالیزاری این شهرستان در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه شد، گفت: ۱۷۵ هکتار از این اراضی دچار خسارت شدند که ۱۷۵ نفر به بانک عامل معرفی و کلیه پرونده ها توسط کارشناسان ارزیابی خسارت برنج مورد بازدید و پس از تکمیل پرونده برای ارزیابی غرامت به تهران ارسال شد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی محمودآباد