هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
محمودآباد آنلاین: هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی از جمله شنا در آب‌های ساحلی این استان را از عصر امروز چهارشنبه تا بعد از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری ناامن اعلام کرده است.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با تغییر جریانات و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از عصر امروز چهارشنبه تا بعد از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری با وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید مواجه است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.
طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ و در مناطق دور از ساحل تا ۱۶ متر بر ثانیه  می رسد که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۵ متری در مناطق نزدیک ساحل و همچنین امواج تا ۲ متر در مناطق دور از ساحل می‌شود.
هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.
در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.
مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.
هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی را صاف تا نیمه ابری با تداوم افزایش دما و از عصر و شب با وزش باد نسبتا شدید و افزایش موقتی ابر در مناطق غربی با احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی کرد. بیشینه دما در مناطق غربی نیز در طی این مدت بین ۲۷ تا ۳۱ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام شده است.
آسمان مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه است که بیشینه دما در مناطق غربی  بین ۲۶ تا ۲۸ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی گراد پیش‌بینی شده است.
ساری ، گلوگاه و آمل با ۳۲.۲ و در مناطق ییلاقی نیز ۳۲.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان ‌می‌دهد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران