بیش از ۲۳۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران ثبت شد
بیش از ۲۳۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران ثبت شد
محمودآباد آنلاین : رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از ثبت بیش از ۲۳۴ میلیون تردد درسطح محور‌های استان خبر داد.

محسن هاشمی گفت: بیش از ۲۳۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه از ابتدای امسال تا پایان تیر در جاده‌های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است.

او افزود: همچنین تردد در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور در زمان یاد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حدود ۴۷ درصد افزایش داشته و به بیش از ۲۱ میلیون ۶۷۶ هزار تردد رسیده است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران پر تردد‌ترین محور‌های استان را در این مدت کریدور نکا، ساری، قائمشهر، بابل و آمل اعلام کرد.

هاشمی گفت: بیش از ۱۷ میلیون و ۷۳۵ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه سنگین در محور‌های استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد حاکی از این است که به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ وسیله نقلیه سنگین در استان تردد داشته اند که نشان دهنده افزایش ۲ و نیم درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده است.

او گفت: بررسی سرعت متوسط در محور‌های استان در این ۴ ماه حاکی از آن است بیشترین میزان تخلفات سرعت در محور‌های گلوگاه- بهشهر، نکا- بهشهر و بابل- بابلسربه وقوع پیوسته است.

هاشمی افزود: بیش از نیمی از تردد‌های بین استانی انجام گرفته در مازندران مربوط به محور‌های مواصلاتی با استان‌های تهران و البرز یعنی محور‌های هراز و سواد کوه و کندوان بوده است و حدود ۴۶ درصد آن مربوط به ورودی و خروجی شرقی و غربی استان و حدود ۴ درصد از تردد‌ها با استان سمنان از طریق محور کیاسر بوده است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ بوده است و محور‌های شریانی استان پر تردد‌ترین محور‌ها از لحاظ تردد وسایل نقلیه سنگین در تیر ماه امسال بوده اند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما