موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه‌ها
موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه‌ها
محمودآباد آنلاین : بر اساس این مصوبه بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی موظف هستند ساعات کاری خود را در 5 روز هفته از یکشنبه تا پنجشنبه تنظیم کنند.

به گزارش شمال نیوز، عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره ساعات کار ادارات دولتی مورد بررسی قرار گرفت و مواردی از آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: بر اساس این مصوبه ساعات کار کارمندان دولت ۴۰ ساعت در هفته خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمت‌رسانی نظیر واحدهای ذی‌ربط بهزیستی، بانک‌ها و… مشمول این بخش می‌شوند.

گودرزی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی موظف هستند ساعات کاری خود را در ۵ روز هفته از یکشنبه تا پنجشنبه تنظیم کنند.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون شوراهای مجلس هم پیشتر با اشاره به موافقت کمیسیون اجتماعی برای تعطیلی جمعه وشنبه گفته است که با این مصوبه هفته کاری از یکشنبه تا پنجشنبه است تاموجب همسویی بیشتر باظرفیت‌ تجاری منطقه و جهان و عدالت‌بیشتر بین بخش‌خصوصی و دولتی شود.

پیرهادی همچنین تاکید کرده که در مسائل بین‌المللی نمی‌توانیم خلاف موج شنا کنیم و باید در نظر بگیریم تبعات تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه بر اقتصاد چیست؟ در حالی که اغلب کشورهای دنیا روزهای شنبه و یکشنبه را تعطیلات پایان هفته خود اعلام کرده‌اند و قاطبه کشورهای مسلمان در پیروی از این الگو به صورت مشترک روزهای جمعه و شنبه را تعطیلات پایان هفته اعلام کرده‌اند، در این الگوی مشخص ما نمی‌توانیم با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه عملا چهار روز، خود را از مراودات بین‌المللی محروم کنیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان اظهار کرد :تعطیلات همگانی و رسمی کشور نیازمند توجه به وضعیت همه نیروهای کار اعم از دولتی و غیردولتی و یکسان‌سازی و تطابق با عرصه بین‌المللی است.

مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی شنبه ها بعد از بررسی و تصویب در صحن مجلس، نیاز است برای اجرا در شورای نگهبان تائید شود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین