بهترین راه کنترل کرونا رسیدن به ادراک جمعی است
بهترین راه کنترل کرونا رسیدن به ادراک جمعی است
نشست خبری علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد با خبرنگاران و اصحاب رسانه ، شامگاه امروز در محل فرمانداری محمودآباد برگزار شد.

علیرضا شریعت در ابتدای این نشست خبری در رابطه با ویروس کرونا به خبرنگاران پاسخ داد : ما در ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدام به دریافت و تامین اقلام بهداشتی برای بیمارستان و مراکز بهداشتی کردیم تا در صورت درگیری با این ویروس آسیب کمتری ببینیم.

شریعت با اشاره به اولین شهر ساحلی متصل به پایتخت بودن محمودآباد بیان کرد : ۳۳ کیلومتر ساحل و دیگر جاذبه های تفریحی موجود در محمودآباد، همواره در جذب مسافران و هجوم گردشگران بسیار تاثیر گذار بوده و به همین دلیل وضعیت سفید در محمودآباد دوام زیادی نداشت.

وی با بیان اینکه ۲۲ جلسه اضطراری در ایام شیوع ویروس کرونا در محمودآباد برگزار شد افزود : پنج تیم بازرسی علاوه بر کار اداری خود به صورت روزانه از اماکن پر ازدحام بازدید داشتند که تا امروز ۳۳۲۵ بازدید توسط این پنج تیم بازرسی فرمانداری و سه تیم شبکه بهداشت صورت گرفته است.

او ادامه داد : بازدید از ۳۸۱ نانوایی، ۲۳۱ اداره، ۲۰۵ بانک، ۶۱ مطب، ۱۰۳۲ تذکر شفایی، ۱۴۳ مورد تذکر کتبی، ۸۷ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۲۳ مورد مداخله و جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزا از جمله اقدامات صورت گرفته در این مبحث است.

شریعت بهترین راه کنترل کرونا را رسیدن به یک ادراک جمعی دانست و متذکر شد : تا زمانی که دارو و واکسن قطعی کرونا در بازار عرضه نشود، کرونا کماکان جان و زندگی ما را تهدید می کند و باید با آن زندگی کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد مهمترین عامل اوج گیری کرونا در محمودآباد را هجوم انبوه گردشگران دانست و گفت : در اوج شیوع ویروس منحوس کرونا در بیمارستان محمودآباد ۷۴ بستری داشتیم و در حال حاضر هم ۱۴ بیمار در بیمارستان شهدای محمودآباد بستری و تحت درمان قرار دارند.

علیرضا شریعت با بیان اینکه انجام مصوبات ستاد ملی کرونا برای همگان الزامی است و کسی نمی تواند این مصوبات را رد کند گفت : ۲۴ شغل به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شده که چاره ای جز بستن آن ها نداریم.

او ذکر کرد : واحد هایی که به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمپ شدند طبق قانون باید ۱ ماه پلمپ باشند، اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی اگر نسبت به رعایت پروتکل ها متعهد باشند ظرف یک هفته به چرخه اقتصادی باز خواهند گشت.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه مراسمات محرم با رعایت پروتکل های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا برگزار می شود عنوان داشت : عزاداری‌ها در فضای بسته و به سبک گذشته ممنوع است و اگر قرار است صورت بگیرد باید با رعایت فاصله اجتماعی صورت بگیرد.

شریعت شهرک صنعتی شهدای محمودآباد را امتیازی بزرگ برای شهرستان محمودآباد دانست و افزود : این شهرک حدود ۶۰ هکتار مشکل تغییر کاربری اراضی دارد و اکنون نمی تواند برای راه اندازی واحد های جدید مجوز بدهد.

او هشدار داد : شهرستان محمودآباد در پیک مصرف برق وضعیت نگران کننده‌ای دارد و شهروندان باید به این مسئله بسیار توجه داشته باشند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری ۹/۵ درصدی شهرستان محمودآباد بیان داشت : اگر اتحاد و هماهنگی بین مسئولین و رسانه ها، نخبگان و مردم ایجاد شود سرمایه گذار برای سرمایه گذاری احساس امنیت می کند.

شریعت در پایان امنیت سرمایه گذاری را شرط اصلی هر سرمایه گذاری دانست و از افتتاح ۴۵ طرح و پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی و امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآبادآنلاین