برگزاری اولین کارگاه پارچه نویسی عاشورایی ” هنر و حماسه ” در محمودآباد
برگزاری اولین کارگاه پارچه نویسی عاشورایی ” هنر و حماسه ” در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : در آستانه فرا رسیدن ماه محرم‌ و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، اولین کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «هنر و حماسه » در تاریخ های 24 و 25 تیر ماه در پارک طاهباز شهر محمودآباد برگزار می‌شود.

محمد محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد در حاشیه این مراسم به خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: در این شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه نباید از ماه محرم و عاشورا به عنوان محور ارزش ها و باورهای دینی مردم غفلت کرد.
وی گفت : دشمنان با جنگ روانی در جهت تضیف یا بی رونق کردن مراسم عزاداری اهل بیت (ع) و به ویژه عزای اباعبدالله الحسین (ع) و ایجاد دوگانگی سلامت و عزاداری هستند.
وی افزود : این مراسم برای اولین بار در شهر محمودآباد با همکاری شورای اسلامی و شهرداری محمودآباد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان محمودآباد و با حضور جمعی از هنرمندان برتر خوشنویس در پارک طاهباز به اجرا در آمد که خوشنویسان اشعار و مضامین عاشورایی را بر روی ۵۶۰ متر پارچه سیاه به رشته تحریر در می‌آورند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد : در پایان این پارچه‌های منقش به مفاهیم عاشورایی از اول محرم در سطح شهر محمودآباد بر روی خیابان اصلی نصب می گردد .

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین